Wydarzenia, Z ostatniej chwili

Stary Sącz. Centrum miasta czeka reorganizacja?

Opublikowano: 16 grudnia, 2015 o 10:40 am   /   przez   /   komentarze (42)

Czy kierowców czeka reorganizacja ruchu w centrum Starego Sącza? Chodzi dokładnie o ulicę 11 Listopada i Królowej Jadwigi. Radni usilnie interpelują a władze mają już pomysł na zmiany. 

O planach reorganizacyjnych ulic w centrum miasta mówiło się już od dawna. Swego czasu radny Robert Rams zgłosił pomysł, aby ulica Królowej Jadwigi (wjazd do Rynku) ponownie uruchomić jako dwukierunkową.

Jednak zmiana na ruch dwukierunkowy nie jest możliwa do wykonania w obecnym układzie komunikacyjnym -mówił nam wiceburmistrz Kazimierz Gizicki. Podobnego zdania jest burmistrz Jacek Lelek, który idzie o krok dalej i zamierza jeszcze „powiększyć” chodnik.

W Starym Sączu bardzo wąskie ulice nie ułatwiają kierowcom jazdy. Do tego większość z nich bezmyślnie parkuje bardzo blisko skrzyżowań utrudniając przejazd.  W razie gdyby musiały dojechać tam służby karetka czy straż -pojawia się problem.

W pierwszej kolejności musimy odciążyć ruch komunikacyjny w centrum, dlatego powstała koncepcja dużego parkingu w systemie Park&Ride zlokalizowanego Pod Ogrodamimówi burmistrz Jacek Lelek. O Park&Ride pisaliśmy tutaj-KLIK. Dzisiaj każdy kierowca chciałby podjechać pod sklep… Ale takie jest już nasze wygodnictwo, żeby wszędzie mieć blisko.

Ulica, która prawdopodobnie doczeka się reorganizacji ruchu to 11 Listopada.  Dawnej nazywana „Szeroką” dzisiaj śmiało może otrzymać przydomek „Wąskiej” -mówił podczas sesji radny Robert Rams –tam konieczna jest zmiana na ulicę dwukierunkową!

Wykonaliśmy już projekt zmiany organizacji ruchu na 11 Listopada -mówi wiceburmistrz Gizicki – projekt jest uzgadniany z inżynierem ruchu drogowego Policji w Nowym Sączu jak również w Powiatowym Zarządzie Dróg w Nowym Sączu.

Podoba Wam się ten pomysł, aby ulica 11 Listopada znów stała się ulicą dwukierunkową?

 

1

 

Komentarze

Komentarze (42)

  • 16 grudnia, 2015 o 1:43 pm Anonim

    Na całym świecie jest problem jak poszerzyć ulice, w Starym Sączu tego problemu nie ma.Z ulic dwukierunkowych, poprzez poszerzanie chodników, robi się jednokierunkowe, i jednocześnie z części jezdni powstają parkingi, czy nasi inż nie rozumieją , ze najważniejsza jest płynność, udrożnienie, szybkie przemieszczanie ?. A ekolodzy coś cicho siedzą,ile to więcej spalin, tyle się mówi o ekologi, zanieczyszczeniu miast, a Stary Sącz to podobno Perełka Doliny Sądeckiej, miasto z wieloma zabytkami i co ?, i nic.Przez takie działanie następuje „zakorkowanie miasta”, komu to służy ?.Komunikacja w obrębie Rynku jest b ciężka dot to ul K Jadwigi,11 Listopada, Kopernika ,Daszyńskiego.

  • 16 grudnia, 2015 o 1:46 pm Anonim

    Znowu zmiana koncepcji?! Masakra.. tutaj jest potrzebny ktoś kto zorganizuje ten ruch w centrum raz a dobrze, a nie co rusz jakieś pomysły ludzi którzy nie mają o organizacji ruchu zielonego pojęcia!! 11listopada dobrze że jest jednokierunkowa! Tam już jest problem z parkowaniem, a zabudowa jest taka a nie inna, i mieszkańcy mają problem z zaparkowaniem samochodu gdzie indziej niż na jezdni. I co niby mają auta zostawiać na tym parkingu pod Ogrodami który powstanie? Bezsens.. Parkowanie w uliczkach też da się w prosty sposób wyeliminować tylko trzeba chcieć – tzn. zlikwidować opłaty za parkowanie na płycie rynku, bo 80-90% płacących tą daninę to mieszkańcy gminy! I niech nikt nie opowiada a zwłaszcza pan burmistrz że te ok. 80 tys.zł/ rocznie spowoduje niewypłacalność gminy! To samo jest koło urzędu i kina. Parking nie raz świeci pustkami a obok na jezdni po parkowane samochody! Stary Sącz to nie Kraków, czy Warszawa.

  • 16 grudnia, 2015 o 2:31 pm mm

    Ul Kilińskiego powinna być całą jednokierunkowa od Krakowskiej w górę! tam jak mieszkancy zaparkuja samochody,to nie ma się jak minąć trzeba się wycofywać!

  • 16 grudnia, 2015 o 2:35 pm xyz

    Oczywiście, że to dobry pomysł. Samochody parkujące na 11 listopada stwarzają problemy. Inni mieszkańcy potrafią sobie zorganizować parking. Ulica jest do jeżdżenia, nie do parkowania. Chodnik jest dla pieszych, nie do stawania autem. W końcu coś z tym zrobią.

  • 16 grudnia, 2015 o 3:09 pm Nick

    Ulica 11Listopada powinna pozostać jednokierunkowa.

  • 16 grudnia, 2015 o 3:09 pm Anonim

    Parkingi – jaki problem?, na każdej ulicy są opuszczone domy czyt. rudery , wykupić i zrobić parkingi, tak jak na Sobieskiego przy kościele. Zamiast z budżetu obywatelskiego wykonywać /no nie napiszę/ to lepiej zrobić sukcesywnie w całym mieście parkingi.

  • 16 grudnia, 2015 o 4:49 pm Gosia

    wyeliminować tylko trzeba chcieć – tzn. zlikwidować opłaty za parkowanie na płycie rynku, bo 80-90% płacących tą daninę to mieszkańcy gminy! I niech nikt nie opowiada a zwłaszcza pan burmistrz że te ok. 80 tys.zł/ rocznie spowoduje niewypłacalność gminy! To samo jest koło urzędu i kina. Parking nie raz świeci pustkami a obok na jezdni po parkowane samochody! Stary Sącz to nie Kraków, czy Warszawa. – 100% Racji!!!!

  • 16 grudnia, 2015 o 8:26 pm mieszkaniec

    Wydaje mi się, że najpilniejszyą potrzebą jest wprowadzenie na odcinku ul.Daszyńskiego od ZSP do Banku Spółdzielczego ruchu dwukierunkowego. I tyle polecam ranny wyjazd od strony ul.Sobieskiego, kiedy na przystanku stoją dwa autobusy !!!

  • 16 grudnia, 2015 o 8:35 pm 123

    Ulica 11-Listopada jednokierunkowa ale tym razem od kapliczki w stronę Rynku

  • 16 grudnia, 2015 o 9:15 pm mm

    Jak napisał ktoś wcześniej ulica jest do jeżdżenia, chodnik do chodzenia, a parking do parkowania. 11 listopada dwukierunkowa. Jak ktoś ma samochód to niech zadba,żeby mieć go gdzie trzymać. Jak ktoś z tej ulicy kupi sobie konia, lotnię albo samolot to też zaparkuje na ulicy? Parkingi na rynku, czy przy urzędzie powinny być darmowe, ale policja niech się weźmie do roboty i wali mandaty za parkowanie na skrzyżowaniach (uliczki wokół rynku), na zakazie (Braterstwa Ludów- tam każdy mieszkaniec ma możliwość parkować na podwórku, ale po co?) czy na Sobieskiego na całej szerokości chodnika.

  • 16 grudnia, 2015 o 9:22 pm miezkaniec

    Jak już jakiś „mądry” weźmie się za reorganizację ruchu to niech zlikwiduje te idiotyczne niczemu nie służące STOP-y , (np. wyjazd z pod urzędu na ul.Batorego-pod kinem, wyjazd na Batorego przy hurtowni chemicznej, wyjazd z Pod Ogrodami na Jana Pawła II. Jeżeli poprzedni inżynier „geniusz wsiadłby w auto i przejechał te skrzyżowania to pewnie wpadłby na pomysł że STOP w tych miejscach to kretynizm. Niestety lepiej było skasować dolę za debilny projekt reorganizacji ruchu. Zobaczmy jak tym razem spisze się nasza dzielna gmina.

  • 16 grudnia, 2015 o 11:05 pm k2marek

    odnośnie ulicy 11 listopada, której jestem mieszkańcem, uważam że zmiana jej organizacji na jednokierunkową była strzałem w 10! tylko niektórzy mieszkańcy mają dostęp do działki z drugiej strony gdzie mogą zostawić swój samochód jednakże większość działek ma dostęp do ulicy tylko od przodu. W tym momencie chciałbym od kogoś usłyszeć gdzie ci ludzie mają parkować swoje samochody? w kuchni, salonie czy na dachu!? Łatwo jest mówić żeby parkować samochody gdzie indziej ale kto będzie parkował auto 15 minut drogi od domu? To że ulica 11 listopada jest jednokierunkowa znacznie usprawniło ruch na niej jak i poprawiło to poziom bezpieczeństwa.
    z tego miejsca, jeżeli ulica 11 listopada powróci do użytku dwukierunkowego, zobowiązuje się zebrać podpisy wszystkich jej mieszkańców pod prośbą o pozostawienie obecnej organizacji ruchu tj ulicy jednokierunkowej!
    ul Kilińskiego od Krakowskiej do skrzyżowania też powinna być jednokierunkowa przez co wyeliminowane zostałyby problemy z mijaniem się samochodów jednak tutaj akurat mieszkańcy mają bramy wjazdowe na posesje i mogliby tam parkować. czemu tego nie robią to już inna inszość…

  • 16 grudnia, 2015 o 11:35 pm ....

    Od kiedy ulica jest do parkowania? Usprawiony ruch to ruch dwukierunkowy. Jeśli nie macie gdzie parkować to zaparkujcie na rynku, chyba to nie tak daleko, a każdemu przyda się trochę ruchu.

  • 17 grudnia, 2015 o 12:12 am mieszkaniec

    XYZ, MM, oraz …. Jedzcie do jakiegoś dużego miasta, na przykład blisko macie Kraków.. i zobaczcie jak tam ludzie parkują!! Nie każdy ma tam miejsce zaparkować na własnej posesji, nie mówiąc już o mieszkańcach bloków – gdzie miejsc parkingowych pod blokiem 20, a mieszkań 60. I co niby ludzie mają sobie miejsce parkingowe w mieszkaniu zrobić?! Dzisiaj auto to nie żaden luksus, to standard!! A Wy mądrzy jesteście tam gdzie nie trzeba widzę, ulica jest do jeżdżenia a nie do parkowania – hmm.. jaka ulica mądrale…? Mnie uczyli że ten kawałek asfaltu po którym poruszają się samochody to nazywa się JEZDNIA! Czy Wy nie potraficie zrozumieć że na 11listopada jest dosyć zwarta zabudowa, zabytkowa, na wszystkim siedzi do tego konserwator, i naprawdę ciężko tam cokolwiek zrobić czy przerobić, nie mówiąc już o kosztach… podobna sytuacja jest na Daszyńskiego, Sobieskiego, części Mickiewicza, Morawskiego i wielu wielu innych uliczkach w centrum miasta!! P.S. nie mieszkam na żadnej z tych ulic, mam swoją dość dużą posesję na której parkuję swój samochód, ale jestem mieszkańcem tego miasta i znam ludzi którzy mieszkają na tych ulicach i ich rozumiem, naprawdę nie ma czego zazdrościć.

  • 17 grudnia, 2015 o 10:45 am podcat.pl

    Ruch na ulicy Królowej Jadwigi już dawno powinien być przeorganizowany. Droga powinna pozostać jednokierunkowa, ale ulice Staszica i 3-ego Maja powinny być z pierwszeństwem przejazdu. Przecież ruch na obu tych ulicach jest nieporównywalnie większy niż na Królowej J.

  • 17 grudnia, 2015 o 10:47 am Anonim

    popieram

  • 17 grudnia, 2015 o 10:54 am KK

    Drodzy Państwo. Obecnie najpilniejszą sprawą jest poprawa bezpieczeństwa na skrzyżowaniu 3-ego Maja i Jagiellońskiej. Dojeżdżając ul. 3-ego Maja do ul. Jagiellońskiej i zatrzymując się na STOP-ie od prawej strony kompletnie nic nie widać. Samochody zaparkowane wzdłuż ulicy Jagiellońskiej zasłaniają widok i jest bardzo niebezpiecznie. Natychmiast trzeba przenieść parking na drugą stronę ulicy lub postawić lustro.

  • 17 grudnia, 2015 o 5:56 pm MM

    Nie bądź mieszkańcu taki dokładny i troskliwy. Ani ulica ani tym bardziej jezdnia nie służą do parkowania. Myśląc tak jak ty, to najlepiej zamknąć całkiem 11 listopada i przerobić na parking dla mieszkańców. Jak ktoś decyduje się na zakup auta niech również pomyśli, gdzie będzie go parkował. Reszta mieszkańców ma mieć problem, bo mieszkańcy ulicy nie mają wjazdu na posesję. Ludzie są po prostu wygodni i tyle. Na Braterstwa Ludów wszyscy mają garaże, wjazdy, na ulicy jest zakaz zatrzymywania i postoju, ale wygodnisie mają to w nosie a Policja jest ślepa. Jak taki troskliwy jesteś MIESZKAŃCU to zarób parking dla ludu na swojej posesji.

  • 17 grudnia, 2015 o 6:25 pm ccvvvb

    Brawo

  • 17 grudnia, 2015 o 8:28 pm PIC

    BATOREGO PARKING NA CHODNIKU .

  • 17 grudnia, 2015 o 8:50 pm mieszkaniec

    No tak, Ty możesz mieć auto bo masz gdzie go pod domem zaparkować, a na 11 Listopada ludzie mają chodzić na nogach lub jeździć autobusami bo panu MM się nie podoba że parkują na jezdni. Jeszcze raz powtórzę – posiadanie auta to dziś żaden luksus czy wymysł mieszkańców ulicy 11 Listopada. Wygoda? Jaka wygoda – standard, człowieku mamy XXI wiek!! Może ludziom jeszcze za chwilę będziesz bronił używać telefonów czy posiadać komputera w domu? Co do Braterstwa Ludów to popatrz jaka tam jest zabudowa, a jaka na 11 Listopada.. do tego powiedz mi po ile lat stoją domy na jednej i na drugiej ulicy.

  • 17 grudnia, 2015 o 8:53 pm mieszkaniec

    aaa i widzę że masz podobne myślenie jak „…..” – można chodzić na nogach.. to Wam powiem, że spacer Wam też by się przydał i jak nie podoba się jeżdżenie samochodem bo auta parkują na jezdni.. To na nóżkach z domu na przystanek, z przystanku do domku, macie autobusy, busy.. żaden problem jak tacy do przodu jesteście. Nikt Was nie zmusza do jeżdżenia samochodem!!

  • 17 grudnia, 2015 o 9:44 pm Anonim

    Jedno jest pewne-brak kultury. Obserwuję jak w Niedziele na Daszyńskiego stoją samochody na chodniku, po jednej i drugiej stronie ,nikogo nie obchodzi że nie można przejśc, że cieknie olej ze starych gruchotów,że piękne płyty granitowe pękają. W tym czasie Rynek jest pusty, nie ma opłat,a do kościoła jest kilka kroków. Ludzie tylko troszeczkę kultury i poszanowania /jakie to staromodne/wspólnego dobra.

  • 17 grudnia, 2015 o 11:38 pm MM

    Anonim,człowieku! Pojmij swoim móżdżkiem
    że ja nie twierdzę że posiadanie samochodu jest luksusem. Jak nie masz gdzie człowieku trzymać auta to go nie kupuj względnie wynajmij garaż albo się przeprowadź a nie blokuj ulicę pozostałym mieszkańcom bo fura musi stać pod drzwiami. To nie jest wina innych że ty mieszkasz tam gdzie mieszkasz.

  • 17 grudnia, 2015 o 11:49 pm ////

    Do mieszkańca: Sam sobie odpowiedziałeś na poruszany problem. Specyfika zabudowań jest taka że mieszkańcy nie mają możliwości parkowania na podwórku. Ponieważ jezdnia i chodnik nie należą do nich więc albo niech wynajmu garaż albo niech się przeprowadzą. Ulica jest dla wszystkich a nie tylko dla mieszkańców.

  • 17 grudnia, 2015 o 11:59 pm ali

    Jak dla ciebie mieszkańcu posiadanie auta to taki standard i wiesz że jest XXI wiek, to się mondralo przeprowadź bo jak ktoś mieszka w zabudowie z XVIII czy XIV wieku to niech nie szuka na ulicy standardu z XXI wieku.

  • 18 grudnia, 2015 o 9:11 am moni

    Ale w odwrotną stronę.

  • 18 grudnia, 2015 o 9:13 am moni

    Bardzo dobry pomysł !

  • 18 grudnia, 2015 o 9:22 am m

    Popieram!

  • 18 grudnia, 2015 o 10:50 am mieszkaniec

    MM, ////, ALI to ty pojmij tym swoim małym móżdżkiem, że jezdnia i chodnik też nie należą do Ciebie, i pochodź popatrz nie tylko po Starym Sączu, gdzie ludzie parkują auta… i będą tak parkować bo tak jest na całym świecie! po za tym, podpisanie 3 komentarzy innymi nickami jest nad wyraz dorosłe i poważne.. dowartościowujesz się tym, brakło argumentów?

  • 18 grudnia, 2015 o 1:46 pm ABCD

    Mieszkam w Krakowie i nie widziałem, żeby ruch dwukierunkowy zmieniano na jednokierunkowy tylko z powodu parkowania samochodów na ulicy. Parkowanie swojego samochodu na pasie ruchu to samowolka i bezczelność ponieważ ten pas nie należy tylko do mieszkańców ulicy 11 listopada ale do wszystkich.

  • 18 grudnia, 2015 o 2:38 pm mm

    Skąd ty człowieku wiesz jak jest na całym świecie? Mówimy o małej mieścinie a nie o metropolii, i jak słusznie piszesz jezdnia i chodnik nie należą DO MNIE więc na nim nie parkuję utrudniając życie całej reszcie. Co do nicków to nie patrz na podpisy tylko myśl właśnie o argumentach których brakuje właśnie TOBIE. Kończę już te wynurzenia bo z BETONOWYM myśleniem nie ma sensu dyskutować.

  • 18 grudnia, 2015 o 3:29 pm mieszkaniec

    Tak? No to dziwne że większość uliczek ogólnodostępnych w centrum Krakowa jest jednokierunkowa, a też są na tyle szerokie że mogły by być dwukierunkowe. Dlaczego nie są? Pewnie kiedyś były.. ale Ty o tym nie wiesz.. Po za tym tak się uparliście na tą 11Listopada.. a co ze Staszica, Królowej Jadwigi, Mickiewicza, Daszyńskiego, ba nawet z Rynkiem? Tam też mogą być 2 kierunki ruchu.. a ich nie ma. Popatrzcie na standardy jakie panują po miastach i jak są rozwiązania.. nie trzeba daleko szukać – w Nowym Sączu, też większość ulic w centrum jest jednokierunkowa!!

  • 18 grudnia, 2015 o 3:33 pm marian

    POMYSŁ OK ALE PARKING TYLKO DLA MIESZKAŃCÓW A NIE W INNYM WYPADKU ZNÓW BĘDĄ PROBLEMY. MIESZACIE TYLKO NA SIŁĘ ZAMIAST ZAJĄĆ SIĘ CZYMŚ POŻYTECZNYM. I TAK PRAWA STRONA BĘDZIE ZABLOKOWANA. OD LEWIATANA DO SKRZYŻOWANIA PIERWSZEGO PO PRAWEJ STRONIE JEST 5 DOMÓW A DO NICH STOI OKOŁO 7 SAMOCHODÓW I JUŻ JEST ZABLOKOWANA DO TEGO PARĘ AUT Z DOMÓW PO DRUGIEJ STRONIE I TYLE ULICA JEJ PRAWA STRONA ZABLOKOWANA

  • 18 grudnia, 2015 o 3:34 pm arturss

    BRAWO CAŁA PRAWDA

  • 18 grudnia, 2015 o 3:35 pm arturss

    SUPER POMYSŁ

  • 18 grudnia, 2015 o 3:38 pm Anonim

    SPOŁECZNIAK PEWNIE Z OSIEDLA

  • 18 grudnia, 2015 o 5:18 pm TATUS

    BARDZO MI SIE PODOBA

  • 18 grudnia, 2015 o 11:29 pm aaa

    Betonowe myślenie masz właśnie Ty panie MM. Bo to właśnie Tobie wszystko przeszkadza a zwłaszcza mieszkańcy 11Listopada i ich samochody. Weź człowieku teraz tak się przyznaj.. masz samochód, podejrzewam że jeździsz nim i teraz mi powiedz.. nigdy ale to przenigdy nie zaparkowałeś samochodu na jezdni lub chodniku? myślę że nie raz tak zrobiłeś i jeszcze nie raz zrobisz.. ba.. pokuszę się nawet o stwierdzenie że co najmniej kilka (a nawet kilkadziesiąt) razy zdarzyło Ci się zaparkować niezgodnie z przepisami, np. na zakazie..

  • 19 grudnia, 2015 o 1:06 am WŁADEK

    ZAPRASZAM NA ULICE KILIŃSKIEGO W STARYM SĄCZU GDZIE MIESZKAŃCY TRZYMAJĄ SAMOCHODY NA SWOICH PODWÓRKACH I CIĄGLE JEST PROBLEM Z WYJAZDEM Z POSESJI ZASTAWIONE WJAZDY PROBLEM MAJĄ AUTA DOSTAWCZE PRZEJECHAĆ TAK SAMO FIRMA KTÓRA ZBIERA ODPADY. SAMOCHODY SĄ ZOSTAWIANE BYLE JAK NA ODPI**** TAM JEST POTRZEBNY ZAKAZ PARKOWANIA. MIESZKAŃCY TO PRZEŻYJĄ ALE PEWNIE PANI RADNEJ SIĘ TO NIE SPODOBA. W DODATKU KOŁO URZĘDU JEST PARKING PŁATNY SPOKO GOŚCIU POBIERA W ZASADZIE 1ZŁ I JEST OK AUTA SĄ WSZĘDZIE NA ZAKAZACH TYLKO NIE TAM. JEŚLI KTOŚ MA PROBLEM Z PARKINGIEM CODZIENNYM PROPONUJĘ WYKUPIĆ ABONAMENT W URZĘDZIE NA CAŁY MIESIĄC CENA BARDZO PRZYSTĘPNA. A POLICJA POWINNA ZABRAĆ SIĘ ZA MIESZKAŃCÓW BO TO CO ROBIĄ TO JEST DRAMAT.

  • 19 grudnia, 2015 o 1:11 am Anonim

    ULICA KRAKOWSKA W STARYM SĄCZU PRZEJAZD DRAMAT KOŁO GODZINY 18 PRAWA STRONA ZAWALONA SAMOCHODAMI. NIESTETY NIE KAŻDY MA OPCJE WJAZDU NA WŁASNY TEREN DLATEGO PROPONUJĘ JEDNOKIERUNKOWĄ ULICĘ.

  • 20 grudnia, 2015 o 1:41 pm Anonim

    no i dało się , dało. Na Daszyńskiego już troche lepiej, nikt oprócz 1 czy 2 sam nie wjechał na chodnik, dało się przejść i o to chodziło.

Możliwość komentowania wyłączona.

Partnerzy

herb 112092751_901790209899742_1325318935_n  
"