Wydarzenia, Z ostatniej chwili

Zmiana organizacji ruchu na 11 Listopada i „kontrpas” na Mickiewicza!

Opublikowano: 1 lutego, 2016 o 10:32 am   /   przez   /   komentarze (35)

Uwaga!!!!! Od 8 lutego 2016 roku na jednokierunkowej ulicy 11 Listopada w Starym Sączu obowiązywać będzie zmieniona organizacja ruchu, polegająca na wprowadzeniu ruchu jednokierunkowego od skrzyżowania z ul. Krakowską w stronę Rynku.

1

Zmiana organizacji ruchu polegać będzie na:
– zmianie kierunku ruchu na jednokierunkowej ul. 11 Listopada poprzez wprowadzenie drogi w ruchu jednokierunkowym od skrzyżowania z ul. Krakowską do Rynku,
– obowiązywać będzie zakaz wjazdu od Rynku,
– zdemontowane zostaną i zamontowane nowe znaki drogowe (przy skrzyżowaniach z ul. Stefana Batorego oraz ul. Krakowską i ul. Czecha dodatkowo będą wykonane oznakowania poziome),
-bez zmian pozostaje ruch dwukierunkowy na odcinku od skrzyżowania z ul. Krakowską do ulicy Braterstwa Ludów

2

W dalszej kolejności wprowadzony będzie pas dla rowerów szerokości 1,5 metra, tzw. „kontrpas” przy krawędzi ul. Mickiewicza (na ulicy zostaną zamontowane nowe znaki drogowe).

Kontrpas to wydzielony pas jezdni ulicy jednokierunkowej, przeznaczony dla ruchu (w tym przypadku rowerowego) w kierunku przeciwnym do obowiązującego pozostałe pojazdy.

1

źródło: wikipedia.org

Komentarze

Komentarze (35)

  • 1 lutego, 2016 o 2:41 pm Anonim

    Z tym kontrapasem dla rowerów to za przeproszeniem denny pomysł. Ludzi na tych rowerach jeździ naprawdę garstka, do tego ruch samochodowy po wielu uliczkach jest naprawdę znikomy i śmigać na rowerach jest gdzie i to bezpiecznie. Za to ciekawie to będzie wyglądać w niedzielę pod kościołem zwłaszcza w takim okresie jaki mamy teraz czyli zimowym gdzie większość jednak jedzie samochodem do kościoła, bo pogoda za bardzo nie sprzyja spacerom.

  • 1 lutego, 2016 o 3:33 pm MM

    Kontrpas będzie w niedzielę wyglądał dokładnie tak jak ścieżka rowerowa przy targowicy w środę do południa. Policja ma to oczywiście gdzieś, sam widziałem jak przejechali i zero reakcji.

  • 1 lutego, 2016 o 6:57 pm ps

    Proszę nie mieć pretensji do policji. Policja w Starym Sączu nie jest od tego, żeby reagować na łamanie przepisów, jej naczelnym zadaniem jest pilnowanie posterunku oraz stosowanie patrolu stacjonarnego, czyli siedzieć w samochodzie na Rynku i zajadać śniadanie.

  • 1 lutego, 2016 o 7:07 pm Anonim

    Ma to sens, bo tworzy logiczny ciąg z węgierska, ale niestety pas dla rowerów będzie miał sesji i będzie bezpieczny dla rowerzystów tylko wtedy jak będzie oddzielony wysokim kraweznikiem. Kto jeździ rowerem wie o czym mówię. Wszędzie na wszystkich drogach.

  • 1 lutego, 2016 o 8:25 pm Eryk wielki

    Czy ta zmiana jest potrzebna oby nie było większych korków

  • 1 lutego, 2016 o 11:36 pm Anonim

    Jakim krawężnikiem i gdzie? na Mickiewicza czy Węgierskiej? skoro co rusz ludzie mają tam wjazdy na posesje i nie da się go oddzielić wysokim krawężnikiem na całej długości. Po za tym w obecnym stanie nie będzie połączenia pasa na Węgierskiej z tym na Mickiewicza bo nie ma na to miejsca. Z jednej strony mur cmentarza z drugiej ta wyspa. Najpierw trzeba by było to przerobić. Jeszcze jestem ciekaw po której stronie na Mickiewicza wyznaczą ten pas, i jak to ładnie będzie wyglądać i co się będzie działo pod szkołą i kościołem. Bo chyba nie o to chodziło żeby tam pas dla rowerów powstał, kiedy wprowadzano ruch jednokierunkowy na tej ulicy. Wracamy do starych problemów.

  • 2 lutego, 2016 o 12:28 am H2O

    Anonimie przecież niedaleko jest rynek wiec tam można parkować. Jest tam duży parking i wszyscy się pomieszczą. Ja wiem ze Ci co jeżdżą autami są na tyle wygodni ze najchętniej zaparkowali by przed kościołem gdyby tylko mogli. Wiec tym osoba najbardziej sie nie będzie podobało to no ale cóż takie jest życie mi np. Nie podoba się to jak parkujecie na chodnikach tak ze z wózkiem nie da się przejść i jakos afery nie robię choc zazwyczaj jest tak że parking jest naprawde nie daleko i można tam zaparkować!

  • 2 lutego, 2016 o 1:29 am mata

    Proponuję USUNĄĆ samochody na 11 listopada, bo ich właściciele mają swoje podwórka. Zrobić ulicę dwukierunkową, jak to było kiedyś.

  • 2 lutego, 2016 o 9:09 am Anonim

    Podwórka owszem mają, ale najczęściej bez wjazdu.

  • 2 lutego, 2016 o 10:26 am MIESZKANIEC

    MIESZKAM NA 11 LISTOPADA I TO PRAWDA ŻE MAJĄ LUDZIE WJAZDY TYLKO SIĘ NIE CHCE RUSZYĆ I OTWORZYĆ BRAMĘ I WJECHAĆ. NIEKTÓRZY MAJĄ PO 3 SAMOCHODY I MAJĄ JE GDZIE SCHOWAĆ. ALE TEŻ ZAPRASZAM NA BRATERSTWA LUDÓW TAM LUDZIE DAJĄ W PIZ**** PO PRAWEJ ZAKAZ I STOJĄ SAMOCHODY DO TEGO PARĘ OSÓB PARKUJE PO 2 STRONIE NA CHODNIKU SUPER POMYSŁ GDZIE POLICJA HMM??

  • 2 lutego, 2016 o 10:29 am olek

    11 LISTOPADA TO DRAMAT JAKI TO WYSIŁEK SAMOCHODEM WJECHAĆ NA POSESJE MASAKRA OD LEWIATANA TE SAME SAMOCHODY A KAŻDY MA GDZIE SCHOWAĆ AUTKO:) ALE PO CO JAK KAŻDY PON JEST

  • 2 lutego, 2016 o 11:06 am kc

    Kiedy doczekamy się porządku i np. zakazu parkowania na Jagiellońskiej (między 3 maja a Staszica)? Wyjechać się nie da, gdy cała śmietanka starosądeckiego biznesu z rynku tam parkując złotówkę dziennie oszczędza.

  • 2 lutego, 2016 o 2:31 pm MM

    Nie piszcie że mieszkańcy mają gdzie auta schować bo was tu za chwilę słownie zlinczują. Parę tygodni temu ośmieliłem się napisać że jak ktoś ma auto to niech zadba żeby miał go gdzie trzymać i był krzyk że ho,ho.
    Kilkakrotnie pisałem też o Braterstwa Ludów i co ? Ktoś tam ma chyba nie lada układy, bo zakaz owszem jest, ale od bardzo niedawna tylko dla samochodów powyżej 3,5t. Nie krzyczcie za bardzo bo się okaże że za moment na Braterstwa Ludów i 11-go listopada będą sobie jeszcze mieszkańcy koperty malować i figę im ciemny Lud zrobi.

  • 2 lutego, 2016 o 2:40 pm MM

    I jeszcze jedno…. Proponuję zrobić zrzutkę na komputer z dostępem do internetu dla naszej dzielnej Policji, bo ciągle w komentarzach przewijają się problemy na tych samych ulicach, ale nasi szeryfowie nic przecież o problemie nie wiedzą. Może nie mają komputera z internetem?

  • 2 lutego, 2016 o 4:21 pm Anonim

    MM – przez dzień zaobserwuj gdzie są po parkowane samochody i na jakich ulicach – mam wymieniać? Po za Braterstwem Ludów i 11-Listopada, to samo masz na Staszica, Jagielońskiej, Królowej Jadwigi, Morawskiego, Daszyńskiego, Mickiewicza, Partyzantów, Sobieskiego, na os. Słonecznym, Bandurskiego, 22 Stycznia, 3 maja, Batorego, Szewskiej, Piłsudskiego, Jana Pawła itd. itd. A w centrum w większości po tych uliczkach przez dzień stoją samochody mieszkańców z innych ulic lub okolicznych wsi! Przykład Staszica – od rana do godzin popołudniowych zaparkowane samochody na całej długości ulicy, wieczorem koło 20 – już raptem może ze 2-3 auta stoją na całej długości… Także radzę najpierw się nad własnym zachowaniem zastanowić i gdzie parkujecie jak gdzieś jedziecie, bo auta do kieszeni nie schowacie.

  • 2 lutego, 2016 o 4:50 pm MM

    Nie twierdzę że problem jest tylko na dwóch ulicach, ale tam jest najgorzej. Na Braterstwa Ludów co chwila jedzie autobus, wtedy dopiero są cyrki a KAŻDY mieszkaniec ma tam wjazd na posesję. W innych uliczkach wokół rynku nawet nie trzeba dawać zakazów, wystarczy żeby Policja zmierzyła 10m od skrzyżowań. Ale znowu – gdzie jest Policja? Ja nie twierdzę że jestem święty, ale jeżdżąc po naszym mieście ponad 20lat NIGDY nie zaparkowałem niezgodnie z przepisami i naprawdę nie mam problemu ze znalezieniem miejsca. Czasami trzeba tylko przejść 100m i właśnie to jest dla niektórych barierą nie do pokonania.

  • 2 lutego, 2016 o 4:57 pm Anonim

    A i jeszcze jedno panie MM mądralo – jak jedziesz powiedzmy do Nowego Sącza albo gdzie indziej gdzie tam sobie jeździsz to tam też masz przez siebie zorganizowane miejsce do parkowania swojego samochodu?! A może Ty nigdzie nie jeździsz tylko trzymasz na pokaz przed domem ten samochód, bo przecież do tego jest, co nie?! Aa i są miejsca w których absolutnie nie powinno się parkować, a jednak są tacy którzy to robią – prawie że na środku skrzyżowania, na przejściu dla pieszych, albo zastawiając kompletnie cały chodnik i tutaj popieram aby takimi zajęła się Policja bo jest to niedopuszczalne i utrudnia ruch zarówno pieszym jak i innym kierowcom, ale nie można wszystkich wrzucać do jednego wora, bo każdy dziś ma ten samochód i jak gdzieś jedzie to musi go zaparkować, nie ma innej rady.

  • 2 lutego, 2016 o 8:11 pm mm

    Anonimie- mondralo. Nie bardzo rozumiem o co ci chodzi w twojej mętnej wypowiedzi ale gdybyś potrafił czytać ze zrozumieniem to załapał byś sens moich i nie tylko wypowiedzi. Na Braterstwa Ludów i 11 listopada stały parking mają mieszkańcy a nie przyjezdni. Jak jadę gdzieś a jeżdżę na pewno więcej od ciebie to parkuje zgodnie z przepisami. I chodzi właśnie o to żeby parkować tam gdzie jest to możliwe i nie utrudniać innym życia. Wiem ze tego nie ogarniasz i właśnie stąd biorą się zdjęcia „świętych krów ”
    Jeżeli chcesz to mogę wsiąść do samochodu i w 30 min zrobić kilka lub kilkanaście zdjęć kretyńskich sposobów parkowania. Wyślę Ci na maila i ciekawe czy wtedy zrozumiesz o czym mowa?

  • 2 lutego, 2016 o 10:14 pm Anonim

    Doskonale o tym wiem, jak ludzie parkują, ale nie wmawiaj że na 11-Listopada parkują tylko mieszkańcy, nawet na tej ulicy wieczorem jest luźniej niż przez dzień! Po za tym skąd wiesz ile jeżdżę – jasnowidzem jesteś czy jak?! Ba podejrzewam nawet że więcej za kółkiem widziałem, niż Ty, bo to co jest na Braterstwa Ludów to standard po większych miastach, gdzie ruch jest dużo większy i jakoś ludzie jeżdżą i nikt zakazów nie stawia. I skończ już to swoje wywody, bo nie ma idealnych kierowców nawet Ty nim nie jesteś, i tylko sobie możesz wmawiać że zawsze parkujesz prawidłowo, ale Ci ręczę że tak nie jest.

  • 3 lutego, 2016 o 1:23 am Anonim

    11 listopada to dosyć szeroka ulica. Kiedyś się nawet tak nazywała. Moim zdaniem samochody nie muszą parkować wzdłuż jezdni, gdyby parkowały po skosie było by dużo więcej miejsc parkingowych. Samochodów przybywa i muszą gdzieś parkować. Oczywiście można wszędzie ustawić zakazy postoju i zrobić z miasta skansen, ale przecież nie o to chodzi, bo jeżeli nie będzie gdzie zaparkować to na zakupy będziemy jeździć tylko do supermarketów w Sączu, bo tam są darmowe parkingi a starosądecki rynek opustoszeje.
    Jeszcze kilka lat temu dzieciaki w zimie z górki na Kilińskiego zjeżdżali na sankach, czasy się zmieniają, trzeba się z tym pogodzić i szukać rozwiązań. Chociaż w porównaniu z centrum Nowego Sącza u nas z parkingami na razie nie ma problemu.

  • 3 lutego, 2016 o 9:12 am mm

    A ty anonimie jesteś jasnowidzem że wiesz jak ja parkuję? Jeżeli tyle widziałeś to szkoda że dalej do ciebie nie dociera co ja i inni tutaj chcą powiedzieć. Chodzi o wytępienie głupoty i wygodnictwa niektórych mieszkańców i normalne przestrzeganie przepisów a nie o zakazy w ogóle. Ty chyba jesteś jednym z parkujących na stałe na Braterstwa Ludów że tak zaciekle ich bronisz. Standardy większych miast zostaw sobie w spokoju bo może nie widzisz że S.Sącz to mała mieścina i metropolii z niej nie zrobisz. Wywody skończę jak będę miał na to ochotę, tobie nic do tego, ale jakbyś umiał czytać ze zrozumieniem to parę postów wyżej napisałem że nie jestem ideałem ale parkuję zawsze prawidłowo i czy to ci się podoba czy nie tak po prostu jest. Jak masz w sobie tyle energii to zamiast tracić czas, zbieraj podpisy o darmowy parking na rynku dla mieszkańców gminy, wtedy zobaczysz ile aut w uliczkach to przyjezdni a ile mieszkańcy.

  • 3 lutego, 2016 o 9:50 am ffff

    super że ktoś zapytał o zdanie mieszkanców 11 listopada 🙂 na Kilińskiego przydał by się zakaz parkowania

  • 3 lutego, 2016 o 10:27 am rick

    Do anonima co „dużo za kółkiem widział”. Jak jesteś człowieku takim światowcem to zaproponuj jakieś sensowne rozwiązanie, bo czytając posty wszyscy mają jakieś lepsze lub gorsze pomysły, a ty „jeździsz równo” po innych ale sam nic mądrego nie napisałeś. I na przyszłość zadaj sobie trochę trudu i wstaw nick, żeby było łatwiej się do ciebie odnieść.

  • 3 lutego, 2016 o 10:41 am mieszkaniec

    Gmina mogłaby wybudować dwa, trzy duże parkingi (czwarty zrobić z targowiska na wygodnie). Nic to jednak nie da bo wygodnictwo bierze górę i każdy musi parkować „pod drzwiami”. Wszystkich „krzykaczy” zapraszam w niedzielę pod kościół farny. Skrzyżowanie koło kościoła i szkoły zablokowane, a 100m dalej darmowa w niedzielę płyta rynku pusta.

  • 3 lutego, 2016 o 1:46 pm Anonim

    RICK, MIESZKANIEC, MM i cała reszta – wg. Was to wszyscy są wygodni i muszą podjechać po drzwi, tylko się zastanawiam kto w takim razie jest taki wygodny i tak źle parkuje, skoro praktycznie wszyscy oprócz mnie tak strasznie narzekają na to parkowanie. A co do rozwiązań to są już po części takie wprowadzone – np. ta nieszczęsna dla MM ulica 11 Listopada.. wprowadzony ruch jednokierunkowy na ulicy w centrum miasta – to jest dzisiaj standard i jedyne sensowne rozwiązanie, tylko że jest jedno ale – nad tym trzeba siąść i ułożyć to z głową tak aby nie utrudniać kierowcom życia, i nie zmieniać czegoś raptem po 2 latach. Ruch powinien być wprowadzany i wyprowadzany z rynku tak aby było odbywało się to płynnie, bez tworzenia się większych zatorów (korków). A że część ulic jest na tyle szeroka że umożliwia parkowanie to nawet plus. Ale Wy nad tym się nie zastanawiacie – to samo macie choćby w Nowym Sączu w okolicach rynku, a nie jest to jakaś wielka metropolia. I nikt tak nie protestuje bo jak ktoś potrzebuje dostać się na rynek w Sączu to nie zostawia auta np. pod Europą i nie idzie z buta.. nie te czasy.

  • 3 lutego, 2016 o 7:39 pm mm

    Ty anonimie naprawdę nie rozumiesz o czym jest tu mowa. Mogą być super rozwiązania komunikacyjne ale my tu mówimy o głupocie i bezmyślności. Niech auta parkują wszędzie gdzie jest to dozwolone ale jak ktoś stoi na środku skrzyżowania to jest idiotą i chyba się z tym zgadzasz. Nie mam żadnej fobii na temat 11 listopada ale jak teraz auta pojadą w drugą stronę spróbuj wyjechać z uliczki od str domu handlowego jak tuż przy lewiatanie stoją auta (obojętnie czyje). Na br.ludow jest ruch dwukierunkowy każdy ma wjazd więc jak nazwiesz tych co mają wszystko gdzieś i trzymają fury na jezdni. Systemy mogą być wspaniałe ale Policja powinna tępić głupotę a nie patrzeć przez palce uważając tak jak ty że takie mamy standardy.

  • 3 lutego, 2016 o 8:41 pm AJE

    A ja proponuję: w dni parzyste tak jak jest, w dni nieparzyste odwrotnie, znaki uniwersalne z dopiskami ten wtedy a ten wtedy i wszyscy będą zadowoleni, i będziemy sławni w całej Europie.

  • 3 lutego, 2016 o 9:11 pm Rick

    Ty anonimie rzeczywiście jesteś ograniczony skoro najpierw piszesz o standardach w dużych miastach a za chwilę że ludzie nie będą zostawiali aut zbyt daleko bo to nie te czasy. Otóż „wielki światowcu” w dzisiejszych czasach zamyka się centra miast całkowicie dla ruchu kołowego i nikogo nie obchodzi że mieszkańcy nie mogą podjechać pod dom nie mówiąc już o parkowaniu. A dla mnie ktoś kto jedzie do kościoła i twierdzi że parkując w rynku ma daleko do fary lub klasztoru i to nie te standardy jest najzwyklejszym idiotą.

  • 3 lutego, 2016 o 9:53 pm Anonim

    Przecież to ja napisałem o tym że należy z głową robić te uliczki jednokierunkowe (komentarz wyżej)! A ludziom komentującym tutaj w większości nie chodzi o prawidłowe parkowanie a w ogóle o parkowanie!! Cytaty? Proszę bardzo – MATA – „Proponuję USUNĄĆ samochody na 11 listopada, bo ich właściciele mają swoje podwórka. Zrobić ulicę dwukierunkową, jak to było kiedyś.” , dalej – OLEK – „11 LISTOPADA TO DRAMAT JAKI TO WYSIŁEK SAMOCHODEM WJECHAĆ NA POSESJE MASAKRA OD LEWIATANA TE SAME SAMOCHODY A KAŻDY MA GDZIE SCHOWAĆ AUTKO:) ” – przykład z innych ulic – KC – „Kiedy doczekamy się porządku i np. zakazu parkowania na Jagiellońskiej (między 3 maja a Staszica)?” To mają być rozwiązania – powstawiać wszędzie zakazy parkowania?! Dziwię się że nikt nie wpadł na pomysł żeby Staszica zrobić dwukierunkową, albo cały Rynek dwukierunkowy! Przecież fizycznie można, ale czy to dobry pomysł, raczej nie. I to samo tyczy się 11Listopada – dwukierunkowa ulica która wyprowadza i wprowadza ruch na Rynek przy coraz większej ilości samochodów nie jest dobrym pomysłem. A i zawsze tam były zaparkowane samochody, nawet gdy była dwukierunkowa – bo nie wszyscy mieszkańcy tam mają możliwość parkowania na własnej posesji, jak tu niektórzy twierdzą. Proszę tak przejść i zobaczyć np. jak wygląda kilka domów po prawej czy lewej stronie idąc od skrzyżowania z Szewską w stronę kapliczki (targowicy) – przez drzwi Ci ludzie mają wjechać czy autem dom przeskoczyć? A może ma ktoś jakiś ciekawy pomysł – aaa przypomnę jedną rzecz – praktycznie na całej ulicy rękę trzyma KONSERWATOR ZABYTKÓW! Ale to ja się czepiam i głupio gadam co nie?

  • 3 lutego, 2016 o 10:11 pm Anonim

    RICK gdzie się zamyka i dla kogo?! Największe miasto w regionie – Kraków – strefa B – wjechać mogą tylko mieszkańcy zameldowani w tej strefie (!!!) i osoby upoważnione przez ZIKIT ( np. osoby prowadzące działalność gospodarczą w tej strefie). Strefa A – praktycznie Rynek i raptem kilka ulic np. Floriańska na których są same sklepy, restauracje, galerie itp. i praktycznie nikt tam nie mieszka.! A nawet jak, to ma raptem parę kroków do strefy B, gdzie może swobodnie zaparkować! Także nie ubliżaj mi tu, bo nie masz racji, i jest akurat całkowicie na odwrót!

  • 3 lutego, 2016 o 10:50 pm miki

    Niech nikt nie mówi teraz że nie ma wjazdu na posesję. Dokładnie pamiętam ul 11 listopada z przed 30-40 lat. Praktycznie każdy dom miał dużą bramę w ścianie i przejazd na podwórko za domem. Potem nastała moda na zamurowywanie i robienie małych wejść. Jakoś konserwator nie krzyczał a teraz niech nikt nie płacze że nie ma wjazdu jak dziadek albo tatuś zamurował. Są zresztą stare zdjęcia to można sobie pooglądać.

  • 3 lutego, 2016 o 11:52 pm Anonim

    Litości człowieku.. Ty wiesz co będzie za 30-40 lat? Weź się puknij w głowę, my żyjemy tu i teraz, nie 30-40 lat temu, ani nie 30 – 40 lat tam kiedyś w przyszłości!! I nikt nie miał pojęcia jak to „dziś” będzie wyglądać!

  • 4 lutego, 2016 o 8:59 am Miki

    To ty się puknij dużym młotem w głowę, a potem weź ten młot i daj mieszkańcom niech sobie z powrotem zrobią wjazdy – bo taki był sens mojego postu. Widzę że ostatnie słowo musi należeć do ciebie (reszta piszących już chyba odpuściła) więc napisz sobie teraz jeszcze pościka, a potem przerzuć się z komentarzami pod artykuł o mandatach wlepianych pod kościołem na osiedlu (zaraz tam pewnie napiszesz że za niewinność).

  • 4 lutego, 2016 o 9:58 am Anonim

    hahaha… równie dobrze Ty się możesz np. w Bieszczady wyprowadzić, tam Ci nikt nie będzie przeszkadzał, cisza, las, brak samochodów, domów, nie musisz mieszkać w mieście i po nim chodzić czy jeździć. Zmusza Cię ktoś do mieszkania w Starym Sączu? Nie podoba się to nara. PS. Naucz się kultury bo – Ty czy Ciebie – piszę się z dużej litery (!) , ale to tylko świadczy o Tobie, nie o mnie!!!

  • 4 lutego, 2016 o 3:12 pm mieszkaniec

    proponuje w rynku zrobić lewo skręt na wysokosci sklepu miś to nie bedzie korków na Sobieskiego

Możliwość komentowania wyłączona.

Partnerzy

herb 112092751_901790209899742_1325318935_n  
"