Wydarzenia

Brak odpowiedniej oferty w starosądeckich szkołach -apeluje Radny

Opublikowano: 11 marca, 2015 o 3:23 pm   /   przez   /   komentarze (70)

Podczas wczorajszych Sądeckich Konsultacji Społecznych Burmistrz Starego Sącza Jacek Lelek poruszył kwestię młodzieży, która coraz częściej wybiera edukację w nowosądeckich szkołach. Radny Starego Sącza Robert Rams powiedział że problem leży zupełnie gdzie indziej. Wszystko przez brak odpowiedniej oferty starosądeckich  placówek, zwłaszcza jeśli chodzi o klasy z rozszerzonymi przedmiotami takimi jak matematyka, fizyka, biologia i chemia. 

Mamy problempowiedział Burmistrz Jacek Lelek. Jest to z jednej strony zjawisko niżu demograficznego, z drugiej strony pewnej tendencji „ucieczki „. Młodzież „ciągnie” do większych ośrodków i do większych miast. Troszkę jestem zaskoczony tym co pan Radny Rams mówi, ponieważ widzę ogromną determinację i zaangażowanie dyrektorów obu szkół. Naprawdę pełen szacunek dla ich pracy. Problem jest bardziej złożony. To jest tendencja, którą mamy wszędzie. Tendencja „ucieczki” do większych miast, bo tam jest dużo więcej swobody, luzu i galerie handlowe.

Jednak Radny Robert Rams (nauczyciel wychowania fizycznego) jasno podkreślił:

Panie Burmistrzu, wystarczy tylko przeanalizować dlaczego młodzież starosądecka idzie do szkół w Nowym Sączu. Przede wszystkim do klas matematyczno-fizycznych czy biologiczno-chemicznych, których nie oferują nasze szkoły. Może powiat powinien zastanowić się nad tym, aby zmienić ofertę dydaktyczną starosądeckich szkół. Co prawda są tutaj zaniedbania wieloletnie i przywrócenie stanu, który był jeszcze kilkanaście lat temu będzie trudne -podsumował Radny.

My jako Zarząd Powiatu na pewno nie będziemy blokować nowych inicjatyw. Jeśli będą nabory na dane kierunki, nie będziemy robić przeszkód. Jednak jest to w gestii dyrektorów szkół– powiedział Wicestarosta Antoni Koszyk.

Głos zabrał Dyrektor Liceum Ogólnokształcącego w Starym Sączu Krzysztof Szewczyk, który nie zgodził się z przedmówcą:

–  Klasa biologiczno-chemiczna istnieje w naszej szkole od lat. Nie było jej w ubiegłym roku ze względu na to, że nie było chętnych. Jeśli chodzi o fizykę – w Nowym Sączu są tylko dwie takie klasy we wszystkich siedmiu ogólniakach. Na więcej nie ma chętnych. My także próbowaliśmy takową otworzyć, ale dzieci na rozszerzoną fizykę się nie rekrutują. W tym roku otwieramy 6 oddziałów. Mamy rozszerzoną biologię i chemię. Na fizykę nie ma chętnych, chociaż co roku próbujemy taką klasę otworzyć. Cały czas szukamy czegoś nowego, aby dostosować się do potrzeb młodzieży i rynku. Dodam że maturę w naszej szkole zdaje 94% uczniów.

Ciągle wprowadzamy innowację. Dzisiaj otwieramy także pierwszą Akademię Siatkówki pod naszą egidą, w której zrzeszone będą 4 gimnazja oraz 13 szkół podstawowych -dodał Krzysztof Szewczyk

Radny Robert Rams nie pozostał obojętny na słowa Dyrektora Krzysztofa Szewczyka:

Warto dodać że nasze prywatne gimnazjum nie zostało zaproszone do Akademii Siatkówki. Nie wiem dlaczegopowiedział Radny Robert Ramspomimo wielu sukcesów jakie osiągamy w tej dziedzinie. 2 lata temu byliśmy mistrzami powiatu w piłce siatkowej, ale to już pomijam tę sprawę.

Nieprawdą jest że cały czas była klasa biologiczno-chemicznakontynuuje Radny -była klasa o profilu -ratownictwo medyczne i rozszerzenie biologiczno-chemiczne o którym mówi Dyrektor, ma się nijak do rozszerzeń, które są stosowane w klasach biologiczno-chemicznych na terenie miasta Nowy Sącz. Tam godzin biologii i chemii jest dużo więcej. Wprowadzenie takich przedmiotów jak ratownictwo nie daje nic naszej młodzieży a tylko pochłania ich cenny czaspodsumował Radny.

oprac. AM

 

Komentarze

Komentarze (70)

  • 11 marca, 2015 o 3:50 pm matrioszka

    Akurat utaj mogę się zgodzić z radnym Ramsem. Wg mnie bardzo ważnym jest odpowiedni profil klasy w liceum. Przecież za naszych czasów były bardzo mocne klasy mat-fiz, mat-inf oraz biol-chem. Klasy z rozszerzonym nauczaniem tychże przedmiotów. A swoją drogą – każdy, kogo uczyła p. Legutko czy p. Rams przy odpowiedniej motywacji i chęci – miał szansę dostać się na wymarzone studia. O innych szkołach wypowiedzieć się nie mogę.

  • 11 marca, 2015 o 4:03 pm starosądeczanka

    Jestem zaskoczona wypowiedzią Pana Szewczyka, który twierdzi, że próbował otworzyć profil z fizyką. Tak się składa że śledzę rekrutację do szkół ponadgimnazjalnych od kilku lat i jakoś nie przypominam sobie żeby starosądeckie LO proponowało uczniom profil z rozszerzoną fizyką, więc po co te brednie. Dobrze wiem ,że Pan Dyrektor nawet nie był łaskaw zorganizować zajęć z fizyki w formie „wolnego słuchacza” dla uczniów a byli chętni. Tak się dba o własnych uczniów. Sam robi antyreklamę szkole. Młodzież nie jest ślepa i widzi co się dzieje dlatego wybiera szkoły nowosądeckie.

  • 11 marca, 2015 o 4:30 pm XXX

    Ciekawy zbieg okoliczności, że komentarze dotyczą tych przedmiotów z których w ostatnim czasie nauczycielki straciły pracę w liceum czyli z biologii i fizyki.

  • 11 marca, 2015 o 4:45 pm YYY

    Komentarze dotyczą biologii i fizyki bo odnoszą się do wypowiedzi zarówno pana Ramsa jak i pana Szewczyka, chyba to łatwo zauważyć

  • 11 marca, 2015 o 4:46 pm Ktoś

    Jest to bardzo przykre że szkoła która się rozwijała, ma tak mały nabór i młodzież ucieka do Nowego Sącza. Przykre gdyż pokolenia starosądeczan kształciły tutaj swoje dzieci.
    Śledzę oferty różnych szkół i porównuję .Wynika z nich że w starosądeckim liceum najwięcej jest przedmiotów humanistycznych -głównie historii oraz wychowania fizycznego. Nie mam nic przeciwko temu,ale jeżeli uczniowie i ich Rodzice myślą o studiach to wybiorą szkołę gdzie mocne są przedmioty maturalne.

  • 11 marca, 2015 o 4:58 pm Absolwent

    Godzin historii i Wos-u w ofercie LO nigdy nie brakowało , to fakt……..

  • 11 marca, 2015 o 5:03 pm ix box

    Liceum Ogólnokształcące w Starym Sączu to liceum humanistyczne, gdzie króluje historia i WOS!
    Ciekawe dlaczego?

  • 11 marca, 2015 o 5:12 pm starosadeczanin

    takie pytanie czy Panowie Szewczyk i Rams nie toczą ze sobą wojny od pewnego już czasu ??? Problem szkolnictwa to temat ważny ale na rozgrywki personalne może jest miejsce poza radą !!!

  • 11 marca, 2015 o 5:14 pm KTOSIU

    Wszystko fajnie, ale robić prywatną wojnę w publicznej debacie nie przystoi. Pan Rams ma zadrę to atakuje Pana Szewczyka- Pan Szewczyk nie trawi Pana Ramsa to rzuca złośliwości i tak cały kociokwik z elity władzy spływa na nasz zaścianek. A genezy trzeba upatrywać gdzieś w okolicach rozjechania się dróg obu panów przy przedsiębiorstwie pod nazwą Prywatne Gimnazjum w Starym Sączu. Przykre, ale normalne w polityce. politycy-to nie błąd ortograficzny, bynajmniej- Ci duzi i Ci mali zniechęcają ludzi do działania i życia społecznego

  • 11 marca, 2015 o 5:15 pm KTOSIU

    A dlaczego bo nie wiem. Podziel się

  • 11 marca, 2015 o 5:31 pm Ja

    Akurat to co mówił Pan Rams wydaje się logiczne i dotyczy miejscowej szkoły to dlaczego nie może mówić o tym publicznie?

  • 11 marca, 2015 o 5:33 pm Absolwent

    Szanowni Państwo tak naprawdę,problem z rekrutacją do LO w Starym Sączu pojawił się od czasu objęcia stanowiska dyrektora przez pana Szewczyka.Mówienie o modzie na duże miasta jest po prostu żenujące!!!Licea powinny być kuźnią elit ,świetnie przygotowującymi do zdania matury,osiągania wysokich wyników egzaminów zwłaszcza na poziomach rozszerzonych.Jeśli dyrektor próbuje uzawodowiać klasy,wprowadzając dziwaczne przedmioty kosztem rozszerzeń,to niech nie szokuje brak chętnych,a nawet rezygnacje rozczarowanych nauką w starosądeckim liceum uczniów!Myślę,że pora zmienić władze szkoły!

  • 11 marca, 2015 o 6:11 pm starsądeczanin

    Liceum od panowania dyr. Szewczyk króluje tylko w przedmiotach HISTORIA i WF. A dlaczego? Bo HISTORII uczy żona Pana dyrektora a WF uczy sam pan Szewczyk. DZIWNE? A cała Akademia Siatkówki to następny układzik Pan Dyrektor i Pan Pasiut. Najważniejsze jest to, że wszyscy z rodzin wspomnianych są nauczycielami i mają pracę(pełne etaty). A Pan Rams i jego żona muszą sami dbać o swoje zatrudnienia, zapewniając wysoki poziom nauki w ich prywatnym Gimnazjum. Panie Rams dobre słowa i proszę gonić te układy i układziki w LO!! A Pan Szewczyk niech określi co chce robić tak by było raz a porządnie. A nie wszystkiego się łapać! czyt. Prowadzenia liceum, bycia radnym i przewodniczącym swojego osiedla!

  • 11 marca, 2015 o 6:18 pm ksionc kurek

    Szkoła, szkoła, szkoła…A ja mam pytanie? Co na zdjęciu nr 1 (to chyba selfie przewodniczącego Szmigla) robi radny Grzegorz?
    a) konsumuje posiłek niczym krystyna pawłowicz w sejmie,
    b) wciąga do nosa biały proszek niczym kamil durczok,
    c) w akcie desperacji zatyka nos ratując się przed gęstniejącym odorem debaty…

  • 11 marca, 2015 o 6:28 pm ABSOLWENTKA

    Niestety taka jest prawda, fakty mówią same za siebie, za moich czasów było 7 oddziałów klas od a-g, wcześniej było dużo więcej np. od a-i. Z roku na rok jest coraz gorzej, w tej chwili są tylko 3 oddziały o.O. Problem nie leży w niżu demograficznym, a w upadającym na łeb na szyję poziomie placówki. Prawda jest taka, może nawet lepiej, że nie ma klas o profilach matematycznych, chemicznych czy fizycznych. Nie oszukujmy się, żeby takowe były trzeba mieć DOSKONAŁĄ kadrę nauczycielską, a liceum takowej nie ma. Bo kto miałby przygotować uczniów do matury z rozszerzonej chemii, Pani J. – niestety nie ma takiej możliwości. Co do biologii, Pani Legutko – rewelacja, Pani Rams – klasa sama w sobie – uratowała moją klasę z rozszerzoną biologią przed sromotną klęską na maturze – mimo tego, że miała na to tylko rok. SERDECZNE podziękowania! 😉 Nie skomentuje poziomu matematyki w szkole – strach się bać matury. Pan Dyrektor po prostu się przestraszył, bo w końcu ktoś nazwał rzeczy po imieniu. Żeby DOBRZE prowadzić szkołę, trzeba się nią interesować. Kiedyś szkoła była renomą, teraz jest wstydem. Dlaczego? Może ktoś na odpowiednim stanowisku powinien sobie odpowiedzieć na to pytanie!

  • 11 marca, 2015 o 6:30 pm Mieszkanka

    Może Ty się zastanów nad istotą prawdziwego problemu, a nie zajmuj się idiotycznymi wywodami na temat zdjęcia.

  • 11 marca, 2015 o 6:49 pm ppp

    Jesteście w komentarzach bardzo stronniczy więc wnioskuje, że piszą to tylko związani z Ramsami a Ci zrobią wszystko żeby dokopać liceum za to że zwolniona została Ramsowa . Jest w szkole kilku nauczycieli którzy nie powinni uczyć to fakt ale nie można ich zwolnić bo ich chroni Karta Nauczyciela. Pracowałam w tej szkole i wiem ile tam jest inicjatyw i jak się stara całe grono z dyrektorem na czele aby był nabór. Ale uczniowie wolą Nowy Sącz. Jak ich teraz pytam dlaczego nie poszli do Starego to mówią, że tu nie ma takiej kontroli ze strony rodziców i jest się gdzie „poplątać” . Takie czasy przyszły.

  • 11 marca, 2015 o 6:51 pm ppp

    Ramsowie chyba całą rodziną piszą te komentarze. Oni zrobią wszystko żeby dokopać liceum za to ze Ramsowa została zwolniona. Cóż takie typy ….

  • 11 marca, 2015 o 7:36 pm Ania

    Możecie sobie pisać o jakimś konflikcie miedzy Radnym a Dyrektorem. Ja wiem jedno. Jestem zawiedziona szkołą. Moja córka chodzi to tej szkoły,. w tej chwili żałuje bardzo. Co roku inny nauczyciel, j. polskiego , matematyki , j. angielskiego. Często odwiedzam stronę intenetową szkoły. Zaobserwowałam, że nauczyciele organizuja warsztaty dla gimnazjalistów. Może by zadbali trochę o swoich uczniów. Bo w gimnazjach ma kto uczyć Nie muszą tego robić nauczyciele LO. Oni niech zajmą się nauką uczniów którzy im zawierzyli i wybrali tą szkołę. Dzięki nim mają pracę.

  • 11 marca, 2015 o 7:52 pm Anonim

    Trzeba się liczyć z słowami krytyki i umieć je przyjąć a nie zgrywać cwaniaków!

  • 11 marca, 2015 o 7:56 pm licealista

    obiecuje się uczniom cuda, w czasie spotkań w gimnazjach oferta bogata, a po przyjściu do LO nic się nie dzieje, żadnych wycieczek, wyjazdów zagranicznych, konkursów w szkole, robi się tylko dla gimnazjum, a my???!!!

  • 11 marca, 2015 o 8:01 pm xyz

    konflikt konfliktem, wielu rodziców nic o tym nie wie, bo nie mieszkają w Starym Sączu, problemem jest brak rozszerzenia z przedmiotu w klasach, w których miało być, potem udawanie, że nic takiego nie było, organizowanie zajęć gimnazjalistą, podstawówce… i przedszkolakom, kosztem lekcji!!!! do liceum poszło moje dziecko, żeby przygotować się do matury i studiów, a nie żeby dzieci niańczyć, a matematyka o szkoda mówić!!!

  • 11 marca, 2015 o 8:04 pm yj

    Najlepsze LO jakie znam. Wspaniała kadra, dyrektor bez zarzutu! To tylko z zawiści tak piszecie..

  • 11 marca, 2015 o 8:07 pm jjj

    haha

  • 11 marca, 2015 o 8:24 pm Ania

    O jakiej zawiści tutaj mowa. Ja mam gdzieś z kim dyrektor ma konflikt a z kim nie ma. Do tej szkoły chodzi moje dziecko i chciałabym, żeby było zadowolone ze szkoły. Przystępując do matury czuło się pewnie i szkoła powinna mu w tym pomóc.

  • 11 marca, 2015 o 8:44 pm ola

    Nie oszukujmy się..jak kiedyś mawiał pewien mój nauczyciel, jak się uczen chce to się w każdej szkole nauczy. Problemem nie jest starosądeckie LO. Absolutnie. Problemem jest ogólnie oświata i niż demoraficzny a że młodzi chcą w większe miasta uciekać to normalka. 94 % uczniów LO zdaje mature, to nprawde SZACUN. Gratulacje!

  • 11 marca, 2015 o 8:53 pm xyz

    szkoła ma uczyć, konflikty mnie nie obchodzą, radny chyba wypowiedział się w dobrej wierze, skoro zainteresował problemem i mówi o tym głośno, o czym wszyscy wiedza, ale się boją mówić, żeby się nie narazić!
    uczniowie są słabi, nauczyciele staja na głowach, żeby zdawali maturę, ale jest ich co roku mniej w szkole, i tu jest problem!

  • 11 marca, 2015 o 8:54 pm inga

    Jak mawiał mój nauczyciel od historii- jak uczen chce to w każdej szkole się nauczy. A ze teraz uczniom tylko galerie w głowach. Zresztą nie atakujcie tego LO. Moje dzieci ukonczyly starosądeckie LO i jestem dumna że są jej absowentami. Wspaniala kadra i zaangażowani nauczyciele. I nie gadajcie ze obawiacie się matury, ze źle przygotują. 94% zdawalności-te liczby nie biora się z kosmosu. A konflikt miedzy dwoma Panami nie jest nikomu obcy, wiec nie czas na pranie brudów p. Radny.

  • 11 marca, 2015 o 9:00 pm xyz

    ale to Stary Sącz, małe miasteczko, gdzie wszyscy o wszystkich wiedzą!!!

  • 11 marca, 2015 o 9:17 pm mors

    Tak wszyscy wiedzą i wszyscy boja się mówic..głupie gadanie! a czego się boicie? boicie się powiedzieć wprost nauczycielom co myślicie żeby przypadkiem „waszego dziecka” nie oblali. Chore. Zmiencie temat i zobaczcie jak ucza w pozostałych szkołach w ss. A jak tam gimnazjum się ma?

  • 11 marca, 2015 o 9:24 pm ktoś

    Radny rams ro by się tylko z każdym kłócił i ogólnie nie przejawia swoją osobą żadnej kultury. Pan Szewczyk to super dyrektor i radny z powołania a nie tak jak rams który przepychanki to co jest dobre dla niego i jego żony.

  • 11 marca, 2015 o 9:27 pm cos

    radny z powołania, jeszcze nic nie zrobił, dopiero go powołali?!?!

  • 11 marca, 2015 o 10:45 pm Absolwent

    Niestety starosądeckie liceum zmierza prosto ku przepaści.Zobaczycie że będzie coraz mniej klas i szkołę zamkną tak jak w Podegrodziu.Mówiąc o zdawalności egzaminu maturalnego na poziomie 94% zapytajmy o punktację i średnią z poszczególnych przedmiotów?Czy jest się rzeczywiście czym pochwalić? Zdać to chyba trochę za mało!Myślę,że konflikt w tej szkole wiąże się przede wszystkim z faktem traktowania liceum przez dyrektora jak prywatnego folwarku.Jeśli zastraszeni nauczyciele mają uczyć młodzież,to współczuję pracować w takiej atmosferze.

  • 12 marca, 2015 o 7:45 am ktoś

    Rams razem ze swoją zonka to chcą się nachapać w każdy możliwy sposób. Po trupach do celi kosztem innych niczym nie winnych ludzi. I tyle w temacie.

  • 12 marca, 2015 o 10:00 am Anonim

    Jaki pan taki kram

  • 12 marca, 2015 o 2:18 pm mila

    Szkoła z tradycjami. Wspaniała kadra. Super Dyrektor i tyle w tym temacie! Nic dodać nic ująć.

  • 12 marca, 2015 o 2:20 pm ina

    Uważam że trzeba zainteresować się gimnazjami, bo liceum w SS ma się dobrze i żadne zagrywki polityczne mu nie zaszkodzą. To jest renoma. LO jest silne i nie jedną burze polityczną przetrwa! Panie Dyrektorze szacunek!

  • 12 marca, 2015 o 2:24 pm jak

    Ale Burmistrz temat poruszył…że ho ho..

  • 12 marca, 2015 o 5:20 pm Król Antek

    Państwo Rams z tego co wiem i obserwuje , wynika z komentarzy . Traktują ludzi tylko do swoich potrzeb
    i korzyści . Nieprzydatnych obsmarować , niewygodnych ośmieszyć .

  • 12 marca, 2015 o 5:32 pm xyz

    Rams się odezwał i jest zły, bo powiedział prawdę!?! W szkole jest mało uczniów, rekrutacja słaba i to jest problem.

  • 12 marca, 2015 o 5:45 pm Król Antek

    Państwo Rams z tego co wiem , obserwuje i z opisów komentarz wynika . Traktują ludzi tylko do swoich rozgrywek i korzyści majątkowych . Niewygodnych obsmarować innych wykorzystać .Pani Rams zawsze
    była tą drugą . Pan Rams wykorzystuje swoje stanowisko do zemsty w niepowodzeniach żony .

  • 12 marca, 2015 o 6:16 pm jack

    Żeby zweryfikować prawdomówność Dyrektora LO wystarczy sprawdzić ile klas z rozszerzeniem matematyka i fizyka jest w nowosądeckich liceach. To nie jest takie trudne.

  • 12 marca, 2015 o 6:32 pm dd

    Zastanawiajaca rzecza jest fakt iz dzieci samych nauczycieli liceum nie kontynuuje nauki w tejze zacnej szkole tylko poza terenem starego sacza zapewne to z troski o wiekszy luz i dostep do galerii

  • 12 marca, 2015 o 7:25 pm XXX

    Jaka drugą??? co ty człowieku piszesz?

  • 12 marca, 2015 o 7:55 pm Anonim

    Jesli zaradnosc i operatywnosc panstwa rams tak w oczy kole to prosze wziasc inicjatywe w swoje rece i sie wykazac wszyscy bluzgaja ze brak pracy w starym saczu a jak juz inni cos stwoza i dzialaja to jest problem mlodziez i rodzice sa zadowoleni z osiagniec prywatnego gimnazjum wiec o co kaman a w imie czego ich praca ma byc robiona charytatywnie bo komus zal tylek sciska ze da sie tylko trzeba chciec?

  • 12 marca, 2015 o 8:00 pm www

    Jesli zaradnosc i operatywnosc panstwa rams tak w oczy kole to prosze wziasc inicjatywe w swoje rece i sie wykazac wszyscy bluzgaja ze brak pracy w starym saczu a jak juz inni cos stwoza i dzialaja to jest problem mlodziez i rodzice sa zadowoleni z osiagniec prywatnego gimnazjum wiec o co kaman a w imie czego ich praca ma byc robiona charytatywnie bo komus zal tylek sciska ze da sie tylko trzeba chciec?

  • 13 marca, 2015 o 11:09 am Naskos Jan

    PAN DYREKTOR Szewczyk super gość!!! Wie dobrze, że szkołę doprowadza pomału do upadku więc szuka drastycznie koła ratunkowego w urzędzie gminy jako wielce z powołania radny. W swoich myślach, jako przyszły dyrektor szkoły podstawowej lub gimnazjum, ma na celu również te szkoły doprowadzić do likwidacji. Gratuluję panu Burmistrzowi, zastępcy i pani przewodniczącej wspaniałego radnego!!!!!!!!!!!

  • 13 marca, 2015 o 1:50 pm vanitas

    a mnie rozbawił tekst o „Kłótliwym Ramsie”;) napisała go albo osoba, która go zupełnie nie zna – albo p. Szewczyk lub tez jego zona. Akurat p. Rams jest osoba nad wyraz spokojną i nigdy nie nazwałbym go kłótliwym. On nie powiedzial niczego, co byłoby nieprawdą. Zwrocil uwage na dosc istotny problem w miescie. Nie spychajmy wszystkiego na niz demograficzny. Prawda jest taka ze LO im Marii Curie-Skłodowskiej zawsze miało renomę, którą nie może poszczycic się obecnie. Nie wiem, gdzie pójdą moi synowie za kilka lat. Ale jestem pełen obaw. Moze faktycznie pora zastanowic sie nad zmiana dyrekcji szkoły, skoro od kilku lat jest tylko gorzej? Moze pora odrzucic na bok zadry i skupic się na problemie?

  • 13 marca, 2015 o 6:10 pm Król Antek

    xxx to nie trudne żeby się domyślić . Może że .

  • 14 marca, 2015 o 6:58 am Rodzic

    Panie Burmistrzu mówiąc że nasza młodzież idzie do nowosądeckich szkół bo tam jest więcej luzu, swobody i galerie handlowe obraża pan starosądecką młodzież.

  • 14 marca, 2015 o 8:55 am jan

    Bronią szewczyka bo jest z ich ugrupowania. To jest polityka. Szkoła padnie a orkiestra będzie grała i wszystko będzie super , juz kolejny raz

  • 14 marca, 2015 o 9:00 am ONA

    Nikt nikogo nie broni. Pan Szewczyk to po prostu bardzo dobry człowiek! Właściwa osoba na właściwym miejscu! Kropka.

  • 14 marca, 2015 o 9:17 am jan

    Czyżby ONA to żona?

  • 14 marca, 2015 o 9:29 am Mark

    No faktycznie , widać po wpisach że LO to właściwe miejsce dla Szewczyka ….ha ,ha proponuję trochę samokrytyki i skromności.

  • 14 marca, 2015 o 3:07 pm obserwator starosądecki

    Mnie z tego wszystkiego najbardziej bawi ostatnie zdjęcie, gdzie Pan Szewczyk zachowuje jak zwykle kamienną minę, Pan Szczepaniak ze strachem wytrzeszcza oczy do fotografa jakby z pytaniem: „Po co robisz te zdjęcia przecież i tak leżymy”, P

  • 14 marca, 2015 o 3:14 pm obserwator starosądecki

    cd. Pani Przewodnicząca Zielińska sprawdza reakcję „niesłusznie oskarżanego i szykanowanego” też szczerze zdumiona i przestraszona, a Pani Zięba śmieje się w niebo głosy jakby było z czego… Taki to jest ten nasza polityka ze Świętą Kingą w tle. Czy aby tak wypada? Do Kościółka w niedzielę jak przykładni katolicy, a bliźniego obgadają za winklem po wyjściu. Zastanówcie się ludzie co wy robicie, mnie ta cała sytuacja bardzo, bardzo śmieszy!

  • 14 marca, 2015 o 4:58 pm nauczyciel

    Warsztaty dla gimnazjalistów owszem są organizowane – ale nasza młodzież czyli młodzież LO – bo jestem nauczycielem w tej szkole – ma też mnóstwo możliwości rozwijanie swoich zainteresowań. Proszę sprawdzić na stronie szkoły ile różnego rodzaju kółek jest organizowanych dla nich – tylko jest jeden problem – młodzieży się nie bardzo chce w nich uczestniczyć . Najczęściej to my nauczyciele jesteśmy na tych zajęciach a młodzieży brak. Jeśli ktoś jest rodzicem to proszę na najbliższej wywiadówce zorientować się jak młodzi ludzie korzystają z takich zajęć – my prowadzimy dzienniki .

  • 14 marca, 2015 o 10:08 pm fit

    Dyskusja jałowa, jeśli ktoś chce się uczyć,będzie to robił wszędzie, nauczyciele robią co mogą,zajęcia dodatkowe dla maturzystów, w którym liceum w Nowym Sączu jest tyle dodatkowych zajęć? Ogromny wkład pracy i zaangażowanie nauczycieli przy odrobinie dobrej woli ucznia prowadzą do sukcesu na maturze. Niż demograficzny jest faktem i tego nie zmienimy,bicie piany nic nie da!!!

  • 14 marca, 2015 o 10:27 pm stal

    Niż demograficzny to fakt,tylko duże licea nie mają problemów z rekrutacją

  • 15 marca, 2015 o 7:42 am fago

    Każdy ma prawo wyrazić swoje zdanie, jak świat światem nikt jeszcze nie urodził się,żeby był zadowolony z wszystkiego. Poziom spada i nie tylko w LO w Starym Sączu,taki problem mają najlepsze uniwersytety. To nie wynik pracy nauczyciela,lecz ogólna sytuacja. W 2018 roku będzie najgorzej,a potem ilość uczniów będzie rosła, ale nie.wszyscy będą uczyć się w liceach.

  • 16 marca, 2015 o 7:12 am Anonim

    Nie rozumiem. P. Rams uratowała klasę przed sromotną klęską na maturze z biologii i miała na to tylko rok?? Po kim dostała tę klasę do ratowania – chyba po sobie samej!!

  • 16 marca, 2015 o 7:21 am pz

    P. Rams uratowała klasę z rozszerzoną biologią przed sromotną klęską na maturze i miała na to tylko rok??? A po kim odziedziczyła taką zaniedbaną klasę po drugiej – rewelacyjnej nauczycielce biologii w LO?? Chyba niestety odziedziczyła ją po sobie bo z tego co wiem to była właśnie jedną z tych osób które nie powinny uczyć w LO!!

  • 16 marca, 2015 o 7:21 am pz

    P. Rams uratowała klasę z rozszerzoną biologią przed sromotną klęską na maturze i miała na to tylko rok??? A po kim odziedziczyła taką zaniedbaną klasę po drugiej – rewelacyjnej nauczycielce biologii w LO?? Chyba niestety odziedziczyła ją po sobie bo z tego co wiem to była właśnie jedną z tych osób które nie powinny uczyć w LO!!

  • 16 marca, 2015 o 3:58 pm Paula

    Do PZ no niestety mało wiesz. Pani Rams nie odziedziczyła naszej klasy ani po sobie ani po pani Legutko . Uczyła nas inna pani ale w odróżnieniu od Ciebie nie będę operowała nazwiskiem bo mam trochę kultury ….

  • 16 marca, 2015 o 6:33 pm Król Antek

    LO renomę nigdy nie straciło . VANITAS coś tu nie sprawdził albo kłamie ,
    tak samo o charakterze pana Ramsa . Proszę o sprawdzenie wyniku matur .

  • 16 marca, 2015 o 6:56 pm Król Antek

    Właścicieli prywatnego gimnazjum było dwoje . Pan Rams nie zaliczał się do nich.
    A wyniki są dobre , jak zbiera się najlepszych 22-uczniuw z danego rocznika .

  • 16 marca, 2015 o 10:01 pm PZ

    Do PAULA Chyba jesteśmy na trochę innym poziomie intelektualnym. Bo ja akurat nazwiskami nie operuję – to Ty użyłaś nazwiska p. Legutko, nie ja.

  • 17 marca, 2015 o 12:14 pm ...

    Do PZ. Faktycznie, zgodzę się z tobą ze pani Ramy nie powinna uczyć w tej szkole. Jest zbyt dobrym nauczycielem i bardzo mi przykro ale twój bezzasadny , oderwany od rzeczywistości komentarz tego nie zmieni. Aktualny poziom liceum jest dramatyczny, dzięki,, świetnym” rządom aktualnej dyrekcji. To idealny przykład jak niekompetencja i bezmyślność w kilka lat może doprowadzić do klęski szkołę która przed laty była jedną z lepszych w naszym rejonie. Obecnie nauczyciele którzy w niej pracują wysyłają własne dzieci do szkół w Nowym Sączu. To chyba najlepszy komentarz nie pozostawiający żadnych złudzeń…

  • 23 marca, 2015 o 4:32 pm Król Antek

    Ale w tej sytuacji tak wypadało . a nie zakłamywać rzeczywistość .

  • 2 października, 2015 o 10:37 pm ...

    bo taki jest Szewczyk–obłudnik!

Możliwość komentowania wyłączona.

Partnerzy

herb 112092751_901790209899742_1325318935_n  
"