Wydarzenia, Z ostatniej chwili

Mieszkańcy Starego Sącza nie chcą zmiany herbu?

Opublikowano: 17 maja, 2016 o 9:29 am   /   przez   /   komentarze (103)

Herb zmienili za plecami… a gdzie dialog z mieszkańcami ?– grzmi napis, który pojawił się na murze Internatu przy wjeździe do Starego Sącza. „Stary Sącz też nie brzmi nowo czas go zmienić na Lelkowo” -czytamy tuż obok.

 

Stary Sącz przymierza się do nowego herbu. Decyzja o zmianie spoczywa na barkach RADNYCH ale zaostrza się dyskusja na ten temat. Mimo apeli, ratusz nie zamierza poddać zmian społecznym konsultacjom. Mieszkańcy manifestują swój sprzeciw w Internecie i na MURACH! Jednym nie podoba się projekt a innym ogólna koncepcja zmiany.

24 maja odbędzie się uroczysta sesja podczas której Radni zdecydują, czy taka zmiana nastąpi czy nie. Burmistrz jest dobrej myśli bo jak twierdzi –W radzie jest dobry klimat do tego aby radni dali się tym argumentom przekonać.

W miasteczku zaiskrzyło.”Łapy precz od herbu Starego Sącza. Żądamy ogólnomiejskich konsultacji i referendum” -piszą wzburzeni Czytelnicy.

Mieszkańcy Starego Sącza z mocy prawa tworzą wspólnotę samorządową, a w konsekwencji należy uznać ich za pierwotny i podstawowy podmiot władzy w gminie. To oni powinni decydować o jego najważniejszych sprawach, w tym przypadku o zmianie herbu miasta -piszecie na naszą redakcyjną skrzynkę -Orzeł w herbie brzmi i wygląda dumnie.

Mieszkańców nie przekonują argumenty iż obecny herb został „nadany przez władze austriackie, a jego symbolika oznacza zgodę na poddanie się pod rządy zaborcy”.

Impuls do zmiany herbu dał dekret papieski z 6 stycznia tego roku uznający św. Kingę oficjalną patronką Starego Sącza. – To dla nas bardzo ważny moment – nie ukrywa burmistrz Jacek Lelek. – Cieszę się, że Stary Sącz dojrzał do zmiany herbu. Przecież św. Kinga nieformalną patronką miasta była już od chwili śmierci pod koniec XIII wieku. Ze Starym Sączem jest nierozerwalnie związana. Zmianie była bardzo przychylna komisja heraldyczna, gremium przecież raczej konserwatywne, co jeszcze bardziej utwierdziło nas w przekonaniu, że nasza decyzja jest słuszna.

Jak widać, Stary Sącz nie dojrzał do zmiany herbu. Mieszkańcy projektowi herbu mówią zdecydowane NIE.

Manifestują swoje niezadowolenie w Internecie….

Co ciekawe, do dnia dzisiejszego nikt nie uzasadnił dlaczego po 200 latach (w tym 100 latach po upadku CK Monarchii) nagle zaistniała potrzeba błyskawicznej zmiany starego herbu. Sam natomiast uważam, że jest on ciekawy i niepowtarzalny. Zdecydowanie wyróżnia się on na tle większości herbów małopolskich. Niektórzy mogą zarzucić, że jest to herb z czasów zaboru austriackiego, ja osobiście uważam to za jego dodatkową wartość. Wszak zmianą herbu nie przekreśli się ponad stuletniej przynależności Starego Sącza do tego jakże niepowtarzalnego tworu jakim było Cesarstwo Austriackiego (a później Austro-Węgierskie). Warto też zauważyć, że pewna mitologia związana z CK monarchią (której ostatnim symbolem w Starym Sączu jest obecny herb) jest w wielu miejscach w Europie pielęgnowana i kultywowana przez co będąc w niektórych miasteczkach Słowacji, Zakarpacia, Moraw, Siedmiogrodu czy Węgier czuje się klimat bliski klimatowi Starego Sącza. Żalpisze Czytelnik Mateusz

„…symbolika oznacza zgodę na poddanie się pod rządy zaborcy.”- czy mógłby mi ktoś wytłumaczyć, jakie elementy dotychczasowego herbu oznaczają to poddaństwo? Może to biały orzeł, z dumnie rozpostartymi skrzydłami, korona ( podobny do koron polskich królów ) czy kamienny most ? ( Ten ostatni element interpretuję jako łączność między dwoma narodami. Wszakże wiadomo, iż Galicja była autonomiczna częścią CK.) No może coś kolory tła o tym mówią – zmienić i będzie dobrze. Mnie się stary podobakomentuje Tina

Nasza redakcyjna SONDA także pokazuje niezadowolenie mieszkańców: Czy jesteś za zmianą herbu? Obecny wynik 75% na NIE i 25% na TAK. (kliknij i zagłosuj)

Manifestują swoje niezadowolenie na murach……

Przy wjeździe do Starego Sącza pojawiły się napisy: „Herb zmienili za plecami a gdzie dialog z mieszkańcami?!” oraz „Stary Sącz też nie brzmi nowo czas go zmienić na Lelkowo”.

 

Burmistrz Jacek Lelek poinformował na ostatniej konferencji prasowej, że teraz zmiana herbu jest w rękach radnych, którzy po zasięgnięciu opinii mieszkańców podejmą decyzję czy zmiana nastąpi czy też nie. Konsultacji nie będzie.

Jaką decyzję podejmą RADNI? Czy staną na wysokości zadania i wezmą pod uwagę opinie mieszkańców a może „klepną” uchwałę bez mrugnięcia okiem? Dowiemy się już 24 maja.

fot. Czytelnik

 

 

Komentarze

Komentarze (103)

  • 17 maja, 2016 o 9:59 am józek

    Teraz zobaczymy co pokażą RADNI! Nikt się z mieszkańcami nie liczy

  • 17 maja, 2016 o 10:23 am Mieszkaniec

    Mieszkańcy – to tylko są potrzebni przed wyborami….

  • 17 maja, 2016 o 10:36 am Mieszkaniec

    Nowy herb jest okropny. Przestańcie zmieniać to co jest dobre, a zacznijcie interesować się prawdziwymi problemami.

  • 17 maja, 2016 o 10:44 am zdrawim

    nie chce być złym wróżbitom ale zarówno nowy burmistrz przybyly z innej kultury jak i nowy dyrektor centrum tez przybysz z innej , nie idą w dobrym kierunku .
    gdzies mi to się nie kleji .
    obaj bardziej nadają się do kierowania kulturą i miastem gdzies w centrum polski a nie w malym miasteczku z lachowskim klimatem …. dla porównania macie działania gminy podegrodzie i gminy stary sacz .
    spojrzcie jak tam rozwija się kultura i w jakim kierunku ona biegnie , jak tam rozwija się miasteczko i jak jest ono prowdzone .
    dwa rozne swiaty .
    a sąsiady …
    zanim posypie się hejt po prostu spojrzcie jak to wygląda w innych gminach kierowanych przez ludzi wywodzących się z naszych okolic a nie wykształconych przybyszy z dobrymi układami 🙂

  • 17 maja, 2016 o 10:48 am pies

    ale są dziwni

  • 17 maja, 2016 o 10:50 am Janek

    Doczekałem się zmiany herbu a tych wandali powinna Policja złapać i przedstawić opinii publicznej. Gratulacje dla osób, którzy przyczynili się do zmiany

  • 17 maja, 2016 o 11:02 am nie ma jak zimny prysznic !

    oj ludzie nie macie naprawdę co robić ! czy będzie siaki czy owaki herb jakie to ma znaczenie ! Jak by nie było gdyby nie Kinga Stary Sącz by nie miał takiego znaczenia w danym okresie i tyle w temacie po co się podniecać ! herb został przez komisję heraldyczną przy MSWiA przyjęty macie za złe że jest to Św Kinga czy ładna czy nie ładna to kwestia gustu ! czy ktoś robi taki zgrzyt jak co wioskę mamy pomniki JP II a ich wykonanie woła o pomstę do nieba !

  • 17 maja, 2016 o 11:05 am Executioner

    Niezależnie od poglądów, za bazgranie po murach strzał w gębę i ma być umyte.

  • 17 maja, 2016 o 11:07 am obserwator

    Zmienić herb jak najszybciej i będzie po temacie. W artykule brak rzetelności i przyzwoitości szkoda, że Burmistrz i jego zastępca powiedzą stanowcze NIE takim szkalującym artykułom.

  • 17 maja, 2016 o 11:12 am adam

    Radni może ,,klepną” pisownia nie na miejscu wstyd – jeśli chodzi o skład rady to * ma miasto Stary Sącz a 13 mają sołectwa chcąc czy nie i tak zagłosują za zmianą .

  • 17 maja, 2016 o 11:15 am czytelnik

    Też jestem przeciw zmianie. stary jest ładny i czytelny. Nowy wygląda jak obraz w kościele. Bez przesady. Herb ma być obojętny wyznaniowi bo inaczej islamiści też zaczną się domagać herbu ze swoimi symbolami religijnymi

  • 17 maja, 2016 o 11:19 am ania

    herb jest brzydki

  • 17 maja, 2016 o 11:23 am milka

    Obecny herb z Orłem jest piękny! A nie bazgroły zrobione w programie paint. Zostawcie herb w spokoju

  • 17 maja, 2016 o 11:23 am domi

    Dobrze napisane. Niezależne medium

  • 17 maja, 2016 o 11:24 am mikołaj

    dobrze napisane! Zawsze „klepią”

  • 17 maja, 2016 o 11:24 am juka

    Ot dobrze prawisz człowieku!

  • 17 maja, 2016 o 11:25 am Jan Bryjowiok

    NIE dla zmiany herbu. Obecny herb ma przynajmniej wygląd i charakter. Orzeł nad mostem w koronie. DUMA!

  • 17 maja, 2016 o 11:26 am johny najedzony

    Napisy juz zmazali z muru, zapewne po szybkiej publikacji

  • 17 maja, 2016 o 11:29 am Piotrek

    Nowy Sącz ma w herbie Św. Małgorzatę a teraz Stary Sącz po 200 latach doczekał się herbu ze Św. Kingą . Brawo tak trzymać !!!!!

  • 17 maja, 2016 o 11:31 am biedny mieszkaniec Starego.

    O jakiej my mówimy Radzie ? Przecież to są zwykli klakierzy którzy zrobią wszystko to co im każe Pan i w-ce Pan.
    Społeczeństwo jest przeciw zmianie herbu ( bo co to przyniesie zmiana dla zwykłych ludzi, czy będzie im żyło się przez to lepiej ) ale syci i bogaci u władzy mają się dobrze w Starym Sączu i tak zrobią co zechcą.

  • 17 maja, 2016 o 11:48 am ela

    Zmiana nie jest potrzebna. Mamy piękny herb z orłem w koronie. Nowy projekt nie podoba mi się wcale.

  • 17 maja, 2016 o 11:49 am oto władza właśnie

    szkalującym bo prawdę piszą? haha. Najlepiej dla WAS jakby nic nie pisali, co nie?

  • 17 maja, 2016 o 12:16 pm Starosądeczanin gorszego sortu

    Jak zawsze SAMOWOLA!!! TAK jak było w przypadku zmian organizacyjnych w ruchu drogowym!!! Pan Burmistrz robią się coraz bardziej aroganccy w sprawowaniu władzy!!! Nie liczy się zdanie mieszkańców tylko ich „widzi mi się”!!! Zresztą co się dziwić przykład idzie z GÓRY!!!
    STARY SĄCZ dorósł do tego aby pokazać że koniec samowoli!!! 24 maja powinniśmy pokazać – oczywiście kto może – że samowola się SKOŃCZYŁA przybywając pod urzad i zademonstrować swoje niezadowolenie z potrzynian Pana Burmistrza i Rady Gminy!!! A jeśli będzie trzeba to rzadać ich odwołania!!!
    Bo coś mi się wydaje że to całe towarzystwo wzajemnej adoracji przestało już reprezentować mieszkańców Miasta i Gminy STARY SĄCZ!!!!!

  • 17 maja, 2016 o 12:34 pm Starosądeczanin

    Święta prawda !!!!

  • 17 maja, 2016 o 12:38 pm Starosądeczanin

    Zgadza się!!! Za te pieniądze można by było w końcu naprawić drogę na wjeździe do miasta pod internatem!!!
    No ale zrobi się to dopiero wtedy jak dojdzie tam do jakieś tragedii albo jak ktoś urwie zawieszenie!!!

  • 17 maja, 2016 o 12:42 pm Mieszkaniec

    Czyli jak?

  • 17 maja, 2016 o 12:44 pm Bryjowiak

    „Konsultacji nie będzie” bo po co! Do wyborów daleko! Można robić co się chce! Ze zdaniem ludzi będą się liczyć przed wyborami! Wtedy to będą mam słodzić! Może i nawet konsultować!

  • 17 maja, 2016 o 12:45 pm heheszki

    jakiej koronie ? oczy gdzie masz?
    ten ptaszek nawet nie jest polski

  • 17 maja, 2016 o 12:46 pm JM

    Ci co piszą w obronie starego herbu to może są sympatycy PO, i innych ugrupowań. Teraz im wszystko przeszkadza

  • 17 maja, 2016 o 1:02 pm Kajko

    troszeczke inaczej , tez to zauwazylem .
    Przywódca powinien miec korzenie otoczenia ktorym dowodzi -to fakt !

  • 17 maja, 2016 o 1:03 pm Starosądeczanin gorszego sortu

    No odezwało się obecne ugrupowanie. Nie jestem z żadnego ugrupowania i nie popieram żadnego.
    Przeszkadza mi arogancja władzy!!
    Mieszkam w tym mieście i mogę mieć swoje zdanie!!! Jeszcze wolności słowa i wypowiedzi nam nie odebraliście!!!

  • 17 maja, 2016 o 2:24 pm P....

    Czyżby powstał już w Starym Sączu KOD i będzie teraz wprowadzał taka atmosferę jak reszta w Warszawie

  • 17 maja, 2016 o 2:29 pm Jola

    Nie KOD tylko KOH czyli komitet obrony herbu ale ubaw na całego

  • 17 maja, 2016 o 2:48 pm Zły

    Przyjdą wybory, kładki na popowicach też nie ma

  • 17 maja, 2016 o 2:54 pm Marian

    Posypcie głowy popiołem i będzie wszystko ok. Jeszcze się taki nie urodził aby każdemu dowodził.Podobna sytuacji była gdy Burmistrzaem był Pan Cycoń i przebudowa Rynku ile to wylano gorzkich słów pod adresem władzy. A teraz piękny rynek i okalajace ulice super to obecnie wygląda
    Chcą coś zrobić dobrego trzeba być twardym i dążyć do.celu

  • 17 maja, 2016 o 2:58 pm WTF

    Ale ze ty tak na serio czy robisz sobie ze wszystkich jaja z popieraniem PO?

  • 17 maja, 2016 o 3:12 pm Obywatel

    Rozumiem, że św. Kinga jest ściśle powiązana z historia Starego Sącza, ale na miłość boską, nie można zrobić lepszego herbu? Ten wygląda jak sztandar szkoły, a nie herb miasta. Nie mówię, że na nowym ma nie być wizerunku św. Kingi, pewnie, niech będzie, ale lepiej zobrazowany. Jeśli mam wybierać, to z pewnością obecny herb jest dużo lepszy.

    Przestańcie straszyć, że „przyjdzie czas wyborów to będzie rozliczanie”. Guzik będzie, znowu wybierzecie tych samych radnych kompletnie nie ucząc się na błędach. Czego oczekiwać cudów od całego narodu, jeśli już na poziomie gminy brakuje myślenia, że nieefektywność i brak dotrzymywania słowa powinny być skutecznie zwalczane. A wybory są tego narzędziem!
    Nie dziwcie się, że nic się nie zmienia, bo jak ma się zmieniać, skoro wciąż te same osoby są przy władzy. Radni? Dobre sobie, od lat Ci sami zasiadają na stołkach. Obiecują wam gruszki na wierzbie, wy ich wybieracie, a potem macie pretensje, że obietnice nie zostały wypełnione. A potem czas wyborów i skreślamy tego samego kandydata co w poprzednich wyborach. Butność władzy przejawia się właśnie w ignorowaniu ludzi. Do czasu wyborów… w teorii i dojrzałej demokracji.

  • 17 maja, 2016 o 3:17 pm Wiola

    Faktycznie jest tam paskudnie i trzeba coś z tym zrobić.A herb niech zostanie stary.

  • 17 maja, 2016 o 3:21 pm Anonim

    Jest beznadziejny ten nowy herb jakieś pierdoły i tyle. Wiem że pisiory to by tam jeszcze jp2 wsadzili i prezesa:) mamy dość zmian na gorsze. Powinni w nocy to zatwierdzić tak jak to robi nowy rząd.

  • 17 maja, 2016 o 3:25 pm Mieszkaniec

    No ale jak? Rozwińcie to? Hasłami łatwo rzucać – wyjaśnić trudniej ?

  • 17 maja, 2016 o 3:27 pm Mieszkaniec

    Które medium jest niezależne ? TO? Buuuhahahahaha … jak każde medium „jest niezależne” ale osoba pisząca jest zależna 🙂 i ma swoje zdanie. Zwłaszcza, że widać już od dawna jak z niezależnością tu jest.

  • 17 maja, 2016 o 3:30 pm Mieszkaniec

    KOH czyli lebiody co nie znają historii – herm jest wymienialny ot prawda ale dlaczego zaborcy nam go zmienili ? to o to nie protestujecie, dlaczego? Jesteście pro Austriaccy ?

    Ludzie opamiętajcie się. Herb jest zaborcy – może mam inną propozycję – weźmy może sierp i młot albo inne zakazane symbole naszych zaborców. Skoro Wam nie przeszkadzają.

    Zmieniać Herb obcy na nasz … jaki by nie był!

  • 17 maja, 2016 o 3:57 pm redrum

    Cholera, objawy dotarły nawet do Bryjowa. Stetryczali frustraci biegają z puszkami farby i niszczą mienie. W skali kraju niektórzy spać nie mogą, bo konstytucja zagrożona.. Ale od tego są specjaliści, są medykamenty.

  • 17 maja, 2016 o 3:58 pm Anonim

    do MIESZKANIEC.. tak, to może przywrócić historyczny herb – dwie litery AS (łac. Antqiua Sandecz) a nie wymyślać nowy.. myślę że odbiór przez mieszkańców byłby inny i nie była by to zmiana, ale przywrócenie historycznego herbu.

  • 17 maja, 2016 o 4:23 pm ot tak

    jaki brak rzetelności? Czy zawrzało w internecie – TAK, czy większość komentujących jest przeciwna zmianie – TAK, czy w sondzie 75% jest na „nie”, a 25% na „tak” – TAK, czy burmistrz i rada nie przewiduje konsultacji – TAK, czy na murze pojawiły się napisy – TAK, to gdzie ta nierzetelność, brak przyzwoitości? no gdzie? gdzie to szkalowanie? bo ja widzę że artykuł opiera się na faktach jakie miały miejsce. A że opinie mieszkańców nie pokrywa się z Twoją opinią, i opinią władzy to nie uprawnia Cię to do zarzucania komuś braku rzetelności. Do tego trzeba mieć podstawy, a Ty ich nie masz! Obserwator to z Ciebie kiepski, mało obiektywny. I może nie powinieneś się podpisywać obserwator, a dyktator.. bo bardziej w takich ramach można określić Twoją wypowiedzieć.

  • 17 maja, 2016 o 5:23 pm wanderer

    Polecam najpierw zajrzenie do słownika ortograficznego i opanowanie pisowni. Ewentualnie zalecaną dawkę valium do tego.

  • 17 maja, 2016 o 5:38 pm marek

    Dobry sposób komunikacji z urzędem. Czemu nie zapytać mieszkańców co myślą na ten temat? Widać że ludziom to nie leży Nie chcą tej zmiany lub chcą ale nie na takie coś.

  • 17 maja, 2016 o 6:26 pm Trzeźwo~myśląca

    Stary herb stanowi integralną część naszej historii, a do tego jest naprawdę ładny. Biały orzeł, korona nawiązuje do państwa polskiego, a most i rzeka mnie osobiście kojarzy się z dwoma okalającymi nas rzekami. Czy klerykalizm wszędzie musi wbić swoje szpony?? Nawet do historycznego herbu?? Kinga, a i owszem, pani sądecka, należy się szacunek, ale nie wystarczy klasztor, źródełko i jej sława na naszej ziemi? Od razu do herbu? Zakonnica w herbie to nie jest ani ładne, ani dumne i mnie się osobiście te czarności nie podobają. Szkoda kasy na te zmiany!

  • 17 maja, 2016 o 6:31 pm 4yrdg

    Jestem przeciwnikiem grafiti a to jest wyjątkowo trafne.

  • 17 maja, 2016 o 6:33 pm przeciwko

    Jestem przeciwny zmianie herbu.

  • 17 maja, 2016 o 6:46 pm Pis

    Wiaty przystankowe ważniejsze tyle, lat pod gołym niebem deszcz śnieg

  • 17 maja, 2016 o 7:02 pm Thor

    Co racja to racja strzał w pysk wandale by się sprzydał w Starym Sączu, ale tekst na murze dobry, ale następnym razem proponuję zrobić transparent i wymienić go gdzieś bo za bezgranicznie grożą sankcje prawne

  • 17 maja, 2016 o 7:19 pm bip

    Masakra, jak można być tak głupim, żeby godzić się na istnienie herbu z zaboru austriackiego! To, że na Węgrzech kultywują tradycje austriackie to się nie dziwię, bo dawniej było to Cesarstwo Austro – Węgierskie, ale my nie byliśmy równorzędnym partnerem, tylko sługusem! Ludzie opamiętajcie się!

  • 17 maja, 2016 o 7:41 pm ania

    No nie. żeby być tak ślepym i korony nie widzieć

  • 17 maja, 2016 o 7:45 pm czytelnik

    Jestem bezpartyjny bo polityka mnie nie interesuje. A herb stary jest o wiele ładniejszy niż ten nowy. Nowy to czarna paskuda

  • 17 maja, 2016 o 8:05 pm BAD TOWN

    To nie chodzi o to co będzie na tym herbie, czy będzie ładny czy brzydki, ale o to, że burmistrzowie i radni nie liczą się z opinią mieszkańców. Sprawa głównie rozgrywa się o pieniądze. Taka zmiana generuje wiele kosztów, na które gmina podobno ma pieniądze, ale na dużo potrzebniejsze inwestycje nie. Po raz kolejny nie liczą się z ludźmi, którzy ich wybrali. A co do paprania po murach, to nie popieram, ale może przynajmniej coś do „władzy” dotrze.

  • 17 maja, 2016 o 8:06 pm Anonim

    To sie wyprowadź

  • 17 maja, 2016 o 8:28 pm Franciszka

    Racja – nie gódźmy się na istnienie herbu nadanego przez Austriaków, zdemontujmy linie kolejową krakowsko- wiedeńską, wykasujmy działalność UJ, Matejko do Kongresówki , działacze ruchu ludowego np bracia
    Potoczkowie do zaboru pruskiego, powstanie krakowskie, tradycje niepodległościowe itp- nie wiem gdzie to przypisać. Czy tych wydarzeń też mamy się wstydzić i wyrzucić z pamięci, bo to czasy zaboru austriackiego.

  • 17 maja, 2016 o 9:22 pm lizardman

    Tu chodzi o coś, co było wyrazem obcej woli. Tak ciężko to pojąć?
    Jakieś, kuchwa, nowe dogmaty świeckie się pojawiają. Wieczny 200-letni herb. Wieczna 19-letnia konstytucja. No ja j…

  • 17 maja, 2016 o 9:26 pm one

    Dajcie spokój !!!! Przecież Jacek chce dobrze dla miasta i gminy !! On wie co robi. Proszę uwierzyć. Tylko tyle. Skąd w Was tyle zajadłości

  • 17 maja, 2016 o 9:27 pm Franciszek

    To raczej chodzi o to, że herb obecny zupełnie nie identyfikuje Starego Sącza i jest po prostu nijaki. Moim zdaniem ta zmiana jest po prostu pożądana. Klimat jaki tworzy tutaj kilka osób sugeruje, że stanie się jakaś wielka katastrofa, a nawiasem mówiąc 95% mieszkańców zapewne nie ma pojęcia jak wygląda obecny herb i nic ich to nie obchodzi, a św Kinga będzie z pewnością bardziej rozpoznawalna.

  • 17 maja, 2016 o 9:50 pm Anonim

    No to mam pytanie skoro twierdzisz że 95% nie wie jaki mamy herb, to po co nam w ogóle herb? Po co burmistrz i rada chce wydać 100tys.zł na zmianę skoro jest to nieuzasadnione.. po prostu idąc Twoim tokiem rozumowania herb należało by zlikwidować..

  • 17 maja, 2016 o 10:06 pm Maria

    dobrze piszesz Popieram

  • 17 maja, 2016 o 10:11 pm Jarosław

    A skąd wiesz że zmiana herbu będzie kosztowała 100 tys zł

  • 17 maja, 2016 o 10:17 pm Starosądeczanin gorszego sortu

    Dziękuje za radę zajrzę. Ja polecam laksigen… o ile jeszcze produkują

  • 17 maja, 2016 o 10:18 pm Maria

    Ta postać w herbie to Panna Clavel z bajki Madeline

  • 17 maja, 2016 o 10:48 pm wanderer

    Dziękuję, wszystko w normie, ale martwię się o ten Wasz gorszy sort, towarzyszu! Wspierajcie resort, gdzie tylko możecie! Elemencie animalny! Nie stój z boku 🙂

  • 17 maja, 2016 o 11:31 pm trevor

    O, po około 12 godzinach od publikacji zauważono literówkę w tytule. Pogratulować.

  • 18 maja, 2016 o 6:38 am Starosądeczanin gorszego sortu

    Wypraszam sobie „TOWARZYSZA” obywatelu WYŻSZEGO SORTU!!!
    JAK narazie to udało wam się w sposób wręcz perfekcyjny podzielić POLAKÓW!!! I co jescze… wszyscy wiedzą… nie ma sensu wymieniać!!!
    Życzę powodzenia w dalszym zaślepieniu!!! Zresztą ślepy lud wszystko KUPI i przyjmie z pokorą!!!!
    TYLKO ŻE NIE WSZYSCY SĄ ŚLEPI!!!

  • 18 maja, 2016 o 6:49 am Starosądeczanin gorszego sortu

    P… i Jola.
    Gratuluję poczucia humoru.
    Ale tu nie ma z czego się śmiać, raczej płakać. Taką postawą dajecie przyzwolenie grupie ludzi którzy sprawują władzę w Starym Sączu na robienie tego co im się podoba!!!
    My wyborcy byliśmy potrzebni im TYLKO do zdobycia stołków!!! Jak widzimy obecnie nikt nie liczy się z wyborcami i ich zdanie nie wogóle się NIE LICZY!!!
    Więc może tak troszkę więcej POWAGI!!!

  • 18 maja, 2016 o 7:00 am beeeeeeee

    ja się tak zastanawiam z czym te koszty będą związane możesz to policzyć czy przedstawić ? bo za bardzo nie wiem co ma tyle kosztować herb na pismach się zmieni i jakoś drukarki tego nie odczują ? to nie jest zmiana nazwy gminy co generuje zmianę pieczątek tablic itp to tylko zmiana herbu ! Ludzie pieprz…. się w głowę !
    a jak macie takie dylematy ile to ma kosztować każdy może wystąpić o udzielenie informacji publicznej ile co kosztuje i po krzyku !!!
    Amen !!!

  • 18 maja, 2016 o 7:12 am Maria

    Czytam i zastanawiam się dlaczego nie zamieszczono w artykule opinii, stanowisk licznej grupy organizacji społecznych nie wymienię z nazwy bo wiemy o kogo chodzi, Burmistrzów poprzednich kadencji . Przewodniczących Rad, radnych powiatowych i jeszcze sporej ilość osób zacnych dla miasta jakie oni mają stanowisko. Na tym portalu łatwo pisać co się chce bo nie muszą te osoby podpisywać się z imienia i nazwiska i to w tym jest najgorsze. Jeśli mają odwagę to wystarczy się podpisać a nie tylko anonim itp

  • 18 maja, 2016 o 8:46 am Mieszkaniec

    To jest Stary Sącz właśnie – pierwsi przed ołtarzami (papieskimi) a w Internecie oblać gó*** każdego 🙂 zresztą okazuje się, że nie tylko w Internecie ale także na murach.

  • 18 maja, 2016 o 9:24 am Anonim

    To Ty się wyprowadz do Austrii, jak Ci sie

  • 18 maja, 2016 o 2:13 pm edwardo

    Dziwi mnie bardzo tak wielki jazgot wokół zmiany herbu miasta Stary Sącz.Polska usuwa symbole zniewolenia zaborców takich jak imperium carskiej Rosjii, Niemcy i Austro-Węgry.Do tego dodam jeszcze symbole gnębienia prawdziwych polaków rozsianych po miasteczkach i miastach wymuszonych przez czerwoną totalitarną zarazę soviecką.Panie Burmistrzu proszę nie zważać na fałszywe głosy lewaków tylko twardo trzymać linię PATRIOTYCZNĄ.

  • 18 maja, 2016 o 2:32 pm monika 1234

    nasz herb był bardzo mega długooo a teraz go chcą zmienić i to jeszcze bez zgody mieszkańców!

  • 18 maja, 2016 o 2:46 pm mieszkanka

    Czyżby i w Starym Sączu używano słowa „AROGANCJA” Przecież to słowo należy wyłącznie do PIS-u.

  • 18 maja, 2016 o 2:50 pm starosądeczanin

    Bo PIS wszystko zmienia,

  • 18 maja, 2016 o 3:22 pm predator

    A mamy tu PiS w mieście? A może burmistrz też w PiSie? Leczta się.

  • 18 maja, 2016 o 3:23 pm Tomek

    Herb S.Sącza jest piękny! Gdyby dodano do niego elementy związane ze św.Kinga akceptacja byłaby 95%.Widać tutaj nacisk kleru /tyko my/ mieszkańców się to nie podoba.

  • 18 maja, 2016 o 3:31 pm iustus

    Gdzie widać nacisk kleru? W działaniach śp. Antoniego Radeckiego? Nie wiedziałem, że był duchownym.

  • 18 maja, 2016 o 4:41 pm mika

    Czytam ten artykuł, komentarze i nie dowierzam-ale dużo głupich ludzi… dramat. Co to za komentarze. Zmienili herb bez naszej wiedzy, opinii. Kurde, ile ludzi, tyle gustów, nie dogodziliby! Nie czaicie? Boicie się zmian, jakichkolwiek, a moze czasem lepiej zaufać?

  • 18 maja, 2016 o 4:59 pm Sm

    Ja mam tylko takie pytanie: Czy herb ma służyć Radzie i Panu Burmistrzowi, czy wszystkim mieszkańcom Starego Sącza?? Szczerze, to jako starosądeczanin nie chciałbym, aby radni np z Gabonia czy Łazów przegłosowywali zmianę herbu Starego Sącza. Opinia mieszkańców Starego Sacza na temat nowego herbu jest jednoznacznie negatywna, wystarczy poczytać komentarze lub porozmawiać z ludźmi.Mimo wszystko liczę na zastanowienie Panie Burmistrzu i wycofanie pomysłu zmiany herbu naszego miasta z obrad Rady.

  • 18 maja, 2016 o 5:07 pm edwardo

    Historia Polski sięga dłuuuugo,długoooo więcej niż 1150 lat.Jest bardzo bogata i okradziona przez wrogów Słowian.Wstydzę się za to,że będąc członkiem Kościoła nie znam całej prawdy na temat imperium LECHITÓW ,KRAKA i WANDALI-dokumenty leżą w archiwum Watykanu,Nie chcę by w przyszłości znowu obcy wyznaczali Polsce symboli,które mamy szanować??? 😀

  • 18 maja, 2016 o 5:14 pm Marian

    Podobno cześć radnych wraz z Burmistrzem są z PiS

  • 18 maja, 2016 o 5:25 pm Krzok

    Naprawdę przedziwna argumentacja za zmianą herbu.. Ja np. mieszkam w domu wybudowanym za czasów austriackich co oznacza, że zapewne jakiś austriacki urzędnik wydał zgodę na jego budowę..
    Tzn, teraz mam go zburzyć i od nowa wybudować bo powstał za czasów gdy Bryjów był pod zaborem? No trochę rozsądku w tym wszystkim naprawdę potrzeba… Herb jest jaki jest i wielu ludzi (m.innymi moja osoba) się z nim utożsamia.. Po co to ruszać?

  • 18 maja, 2016 o 5:33 pm hauska tutustua

    „Imperium Lechitów” – żyj nadal w świecie bajek.

  • 18 maja, 2016 o 5:34 pm predator

    Podobno… Radio Erewań normalnie. Burmistrz nie jest członkiem PiSu. Nie jest członkiem żadnej partii politycznej, z tego co wiadomo.

  • 18 maja, 2016 o 5:48 pm Anonim

    Niech Ci Watykan udostępni najpierw prawdę o sobie.

  • 18 maja, 2016 o 6:54 pm edwardo

    Watykan ma problemy z półksiężycem,a część archiwum zniszczono we Francji w swoim czasie.Jednak szara rzeczywistość skrzeczy i jest cała masa faktów w księgach hinduskich,chińskich,perskich czy wedach gdzie są zapisy o ludach znad Wandy czyli Wisły.To Hunowie i Wandale zrobili porządek z bożkami w Rzymie bo nie szanowali BOGA Słowian oraz siali zgorszenie na świecie.

  • 18 maja, 2016 o 8:15 pm BAD TOWN

    Pierprznąć w głowę to sam się możesz. Nie rozumiesz o co chodzi, o brak rozmów z mieszkańcami. A co do kosztów to wymiana herbów, nowa flaga, szycie sztandarów. Jeszcze zobaczysz jakie się z tego zrobią koszty.

  • 18 maja, 2016 o 9:38 pm sympatyczka

    Tyle przykrych slow pada….a sam fakt jako tako jest omijany.Moim zdaniem nowy herb graficznie nie jest udany , to postac wyjeta z jakiejs bajki, bez swojej mocy i pieknosci herbowej. Moze gdyby ktos opracowal nowy wyglad herbu bardziej dojrzalej a nawet powiem wiecej- z jakims szacunkiem do miasta- sprawa bylaby bardziej do przyjecia….tak uroczy Sacz ma miec herb… ot powiem trywialnie byle jaki ….moze trzeba przemyslec zeby nie wylac dziecka z kapielą…naprawde szkoda niszczyc starych urokow i przywiazan do tego herbu co jest . Stary Sacz sobie na to nie zasluzyl i mysle ze ani kler ani sympatycy ugrupowan partyjnych nie moga miec na to wpływu.-Pozdrawiam mieszkancow Starego Sacza.-

  • 18 maja, 2016 o 11:17 pm Anonim

    zaufać? po dotychczasowych zmianach i wymysłach pana burmistrza i rady, trzeba ich pilnować… i to bardzo.. niech w końcu dostrzegą że oni są dla mieszkańców, a nie mieszkańcy dla nich.. !

  • 19 maja, 2016 o 2:35 am Aśka

    Masz rację tu nie chodzi o politykę, gorszy, lepszy sort, ile co kosztuje itp. Napiszę to tak; mam babcie lat 90, kobietę mimo wieku nadpodziw sprawną na umyśle, starosądeczankę z urodzenia.Gdy pokazałam jej ten nowy herb myślała…. że żartuje.Gdy przekonałam ją w końcu, że projekt nowego herbu to nie żart stwierdziła, że św.Kinga, owszem zasługuje na miejsce w herbie St.Sącza, ale nie w takim, słabo wyglądającym układzie graficznym.Zgadzam się z babcią.Moim zdaniem zmiana herbu nie powinna należeć do dyspozycji Rady czy Burmistrza, bo Rada jest, potem jej nie ma, podobnie Burmistrz jest, potem będzie inny. Władnymi do decydowania w kwestii herbu są tylko i wyłącznie mieszkańcy Starego Sącza. Ja osobiście utożsamiam się ze starym herbem, ktòry jest wizualnie dużo bardziej strawny, jakichś upokarzających elementów zaborczej dominacji w nim nie widzę, nawet przeciwnie.Tylko i aż tyle.

  • 19 maja, 2016 o 8:15 am potus

    Oddać decyzję mieszkańcom? Przecież są kompletnie niekompetentni, co widać w tych komentarzach. Władza przynajmniej nie ogląda się na motłoch, choć jest podobnie niekompetentna. Rozdźwięk pomiędzy scita a scienda się pogłębia. A ignorancja tutejszych komentatorów aż kłuje w oczy.

  • 19 maja, 2016 o 8:19 am sapere ausus

    Wszędzie widzicie wpływy kleru, może warto byłoby nie fantazjować?

  • 19 maja, 2016 o 9:00 am moni

    Popieram Cię w 100 %. Dobrym pomysłem byłoby dodanie do obecnego herbu atrybutów św, Kingi i św, Elżbiety – miniatury klasztoru i róże, i sądzę, że wszyscy byliby zadowoleni. I jeszcze jedna sprawa: czegoś tu nie rozumiem – jeżeli się nie mylę, jednym z warunków stawianych przez heraldyków, w nowym herbie miało być nawiązanie do św. Elżbiety. Tego w proponowanym nie widać. Dlaczego więc go zatwierdzono ?

  • 19 maja, 2016 o 11:11 am moni

    P.s.
    Nie wiem dlaczego mój wpis wylądował na samym dole, ale popieram „Sympatyczkę ” 🙂

  • 19 maja, 2016 o 5:30 pm anty p.

    Fizycznie może i nie jest, ale mentalnie na pewno.

  • 19 maja, 2016 o 10:52 pm ania

    A co to jest. Przecież to nie jest herb tylko obraz jak w kościele

  • 20 maja, 2016 o 8:13 am Bryjpw

    Po co ruszać ten herb?!
    Napis na murze bardzo trafny!
    Dobrze, że ktoś to napisał

  • 20 maja, 2016 o 8:54 am nowoczesna.prl

    Doucz się panienko. Rozumiem, że Nowy Sącz, Piwniczna, czy troszkę dalej Trzebnica również mają obrazki „jak w kościele”. Trudno dyskutować z ludźmi, którzy mają uczulenie na przejawy religijności, na kler i wszechobecne macki tej kasty. Ręce opadają.

  • 21 maja, 2016 o 10:53 am Anonim

    Co nas obchodzi co ma nowy sacz jak ci się podoba to przeprowadzić się proszę

Możliwość komentowania wyłączona.

Partnerzy

herb 112092751_901790209899742_1325318935_n  
"